menu

Marktplaats TokoBagus 1 mld pageviews per maand

Marktplaats TokoBagus 1 mld pageviews per maandGrote kans dat je nog nooit van TokoBagus hebt gehoord. Toch weet deze online marktplaats meer dan 1 miljard pageviews per maand te bereiken. De site is dan ook erg groot in thuisland Indonesië. Naar eigen zeggen heeft het zich onder de ecommerce-landen die nu in opkomst zijn genesteld in de top vijf van grootste online marktplaatsen.

TokoBagus, dat als slogan heeft ‘cara tepat jual cepat’ (vrij vertaald: snel verkopen op de juiste manier), laat consumenten allerlei producten aan andere consumenten verkopen. Net als bij onze Marktplaats.nl kun je daarbij denken aan tweedehands auto’s, kleding, hobbyartikelen, meubels, huisdieren, huizen en diensten.

Cijfers Indonesische marktplaats
Volgens de website Tech In Asia was TokoBagus altijd wat terughoudend met het vrijgeven van cijfers, maar toch liet het recent weten dat in juli van dit jaar de grens van 1 miljard pageviews per maand werd bereikt. Het bedrijf zou ook lekker op schema liggen om komend jaar harder te groeien dan aanvankelijk werd verwacht. Nu al bezoeken meer dan 10 miljoen Indonesiche consumenten iedere maand de site, die nu in totaal zo’n 1,8 miljoen advertenties herbergt.

TokoBagus, grote online marktplaats in Indonesië

COO Alif Priyono laat weten ook erg blij te zijn met het feit dat hun gebruikers erg betrokken zijn, aangezien ze per bezoek gemiddeld meer dan 25 verschillende pagina’s bezoeken. En elke dag worden er 50.000 nieuwe advertenties geplaatst op de sites, die vooral de auto’s, motoren en huizen als meest populaire categorieën ziet.

Plannen voor volgend jaar
Volgens Priyono moet TokoBagus uiteindelijk zelfs kunnen eindigen in de top vijf van online marktplaatsen wereldwijd (dus gevestigde ecommerce-landen meegerekend), op voorwaarde dat de Indonesische ecommerce-markt in de toekomst tot haar volledige potentieel groeit. De C2C-focus van TokoBagus zal volgend jaar verder versterkt worden door alledaagse tweedehands producten centraal te stellen in de bedrijfsstrategie. Iets wat ook al wordt benadrukt in de meest recente tv-commercials, waarin consumenten wordt aangemoedigd om overbodige spullen in huis te verkopen. TokoBagus zal de komende tijd meer tv-commercials, online marketing en allerlei offline activiteiten ontplooien om zo nog meer marktaandeel te krijgen in de Indonesische ecommerce-markt.

Tags

Reacties