menu

Mannen actiever met social shopping

social media man tijdens shoppingMannen zijn actiever dan vrouwen met het delen van zaken zoals op social media tijdens het shoppen. De echte vernieuwende social shopping technieken zijn meestal gericht op dameskleding en richten zich dus meer op vrouwen maar als je het delen van vergelijkingen, reviews en onderzoek meetelt zijn mannen er toch actiever mee.

Het blijkt allemaal uit de 2011 Social Shopping Study dat is uitgevoerd door Performics. Mannen onderzoeken vaker producten informatie, lezen en plaatsen klantbeoordelingen, vergelijken producten en webwinkels en delen dat direct op de websites zelf, of op social media. Vrouwen zijn actiever met het zoeken naar deals, kortingsbonnen en speciale aanbiedingen op vergelijkbare websites.

Social shopping op social media
Met uitzondering van Facebook, waar vrouwen het nipt winnen, zijn mannen op bijna alle social media netwerken actiever dan vrouwen als het aankomt op het delen van informatie voor, tijdens of na het shoppen.

  • YouTube (54 vs. 34 percent)
  • Twitter (37 vs. 24 percent)
  • Google+ (36 vs. 24 percent)
  • Myspace (31 vs. 20 percent)
  • LinkedIn (20 vs. 16 percent)
  • Facebook (96 vs. 97 percent)


Klik voor groter formaat.

“Women are reported to control about 80% of household spending, so it may be surprising for some to see men play a more dominant role in the social shopping and research process,” geeft Dana Todd, senior vice president bij Performics, in een toelichting. "We’ve layered social network behavior with shopping patterns and the
results are helpful for marketers trying to predict how social shopping
figures into upcoming holiday campaigns. Many may not have considered
specifically targeting men in social ads.”

Het onderzoek toont verder dat actieve social media gebruikers een zoektocht direct beginnen op websites als Amazon, eBay of andere ecommerce-sites (87%!) om na een aankoop dit direct te delen op Facebook. (59%).

Online activiteit tijdens het offline winkelen
Online acties tijdens het winkelen offline, stijgt verder in populariteit en bestaan vooral uit het zoeken naar de beste prijs (62%) het regelmatig inchecken (45%) of het scannen van barcodes voor apps en andere mobiele toepassingen.

 

Tags

Reacties