Made.com regelt logistiek vanuit Antwerpen

Made.com regelt logistiek vanuit Antwerpen

De Britse meubelwebwinkel Made.com gaat een groot deel van de Europese logistiek vanuit Antwerpen regelen. Vanuit het magazijn aldaar worden designstoelen- en banken verzonden naar diverse landen in Europa. Het bedrijf zegt dankzij de verhuizing naar Antwerpen nu ‘brexitproof’ te zijn.

Eind vorig jaar had Made.com de beslissing gemaakt om haar logistiek voor het Verenigd Koninkrijk en het Europese vasteland uit elkaar te trekken. Het bedrijf opende daarom een magazijn in Antwerpen, eentje van zo’n 36.000 vierkante meter groot en dat op termijn ook nog eens in omvang zal verdubbelen.

Het magazijn in Antwerpen wordt niet door Made.com zelf uitgebaat. Het is een samenwerking aangegaan met het Belgische logistieke bedrijf Katoen Natie. Voornaamste reden hiervoor is de flexibiliteit die ze hierdoor hebben. “We groeien fors en willen niet om de twee jaar naar een nieuwe magazijn verhuizen”, aldus logistiek directeur FrĆ©dĆ©ric Beltoise tegenover De Tijd.

Made.com kijkt niet naar slecht ecommerce-imago Belgiƫ

Dat het Britse bedrijf kiest voor vestiging in BelgiĆ«, mag wellicht opvallend genoemd worden gezien het slechte ecommerce-imago van ons land, maar daar trekt Beltoise zich niks van aan. “Wij hebben ook gekeken naar locaties in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Maar het werd BelgiĆ«. Ons nieuwe magazijn ligt centraal in Europa en vlak bij de havens van Rotterdam en Antwerpen, waarlangs 70 procent van onze producten aankomt”, aldus de logistiek directeur van Made.com.

‘BelgiĆ« is aantrekkelijke optie’

“Hoewel de loonkosten in BelgiĆ« hoger liggen dan die in de buurlanden is de verhuizing naar BelgiĆ« geen dure zaak. We kijken naar verschillende aspecten. BelgiĆ« is een aantrekkelijke optie.”

Actief in Europa

De webwinkel die sinds 2010 meubelen en interieurspullen ontwerpt en online verkoopt is niet alleen in ons land actief, maar ook in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Zweden en Denemarken. De ecommerce-speler heeft geen fysieke winkels, maar wel showrooms in enkele grote Europese steden, zoals Londen, Amsterdam en Parijs.

Vorig jaar behaalde Made.com een omzet van zo’n 191 miljoen euro en de verkoopcijfers stijgen elk jaar met 40 procent. De webwinkel is bezig met uitbreiding naar Portugal en ItaliĆ«.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten