Maakt Coolblue de zomerhit van 2020?

Maakt Coolblue de zomerhit van 2020?

Twee medewerkers van Coolblue hebben een liedje gemaakt. Waarover? Over Coolblue natuurlijk. Het liedje is ontstaan uit een werk gerelateerde bezigheid die wat uit de hand liep. Eindbaas Pieter Zwart heeft zijn goedkeuring gegeven en het nummer staat nu op Spotify. En binnenkort in de top 40?

Marlin Anindjola en Shaqeel Zimmerman zijn niet alleen collega’s bij Coolblue, maar vormen ook een artiestenduo. De twee brachten eerder al de single ‘EspaƱol’ uit en komen nu met een liedje waarin hun werkgever duidelijk wordt bezongen.

Eerst podcast, toen liedje

De track ontstond nadat de twee heren tijdens een interne Coolblue-podcast wat zaten te spelen met muziek. De twee besloten het liedje te maken met een ‘echte Coolblue-tune’. Het nummer werd opgenomen, doorgestuurd naar een collega en al snel zat de inbox van Marlin vol. “Kreeg ik allerlei berichtjes van alle kanten.”

Shaqueel zegt dat hij en z’n collega graag wilden laten zien hoe het is om bij Coolblue te werken. “Bij welke werkgever maak je met je leidinggevende een nummer?”, zo vraagt hij zich hardop af.

Waar maak je met je leidinggevende een nummer?

Gewoon, doen

Het liedje ‘Gewoon, doen’ is vanaf nu te beluisteren op Spotify en bevat teksten als “Wij doen alles voor een glimlach. Vier hoog, dat is wat ik je beloof. Wij doen alles voor die glimlach. In die blauwe bus, wij zijn altijd on the road. Gewoon doen, we brengen het omhoog en we komen op tijd. Gewoon doen, maar heb je een liftje dan maak je mij blij.”

‘Beatje uit de hand’

Ook CEO Pieter Zwart heeft het nummer al onder ogen gekregen. Op LinkedIn post hij: “Dit liep een beatje uit de hand. #trots #gewoondoen”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten