Lxryliving.com, een webwinkel voor de rijken

Lxryliving.com, een webwinkel voor de rijken

Waar kun je online terecht als je een watervilla, een horloge van Cartier of een foto van David Yarrow wilt kopen? Sinds kort is er een webwinkel die zich exclusief op het rijkere segment richt. Via Lxryliving.com kunnen de meest luxe producten online worden besteld.

CĆ©sar Ostermann is niet alleen directeur van bouwbedrijf NHM Bouw, maar ook eigenaar van de luxe-webwinkel Lxryliving.com. De online shop is onverdeeld in categorieĆ«n als “exclusief inrichten”, “buitenshuis”, “well-being” en zelfs “watervilla’s”. Bij die laatste staan helaas niet de prijzen vermeld, daarvoor moeten we toch echt eerst een adviesgesprek maken. Een watervilla zal in ieder geval niet voor minder dan 300.000 euro van de hand gaan.

Watervilla kopen?

Maar bij Lxryliving.com bestel je net zo gemakkelijk een ‘home wellness center‘ voor 64.000 euro of een Van der Klaauw-horloge ter waarde van 56.750 euro. Maar dan heb je wel eenĀ klokwerk datĀ realtime de omwentelingen van onder andere Mars en Jupiter rond de zon aangeeft!

Bedrijfspand in Heerde als distributiecentrum
De Stentor had een interview met de man achter deze webwinkel. Zijn bedrijf nam onlangs een ander bouwbedrijf over en het bedrijfspand daarvan is nu het beoogde centrum, van waaruit de distributie en assemblage van luxe interieurproducten kan gaan plaatsvinden.

Nu heeft adverteren met Google Adwords of marketing via Twitter in het geval van een luxe-webshop waarschijnlijk niet zo hƩƩl veel zin. Ostermann moet het namelijk van een bepaalde doelgroep hebben die online niet zo gemakkelijk te vangen is. Voor extra exposure neemt hij dan ook deel aan de Masters of Lxry 2015, wat voorheen bekendstond als de Miljonairsfair.

Doelgroep ligt in steden als Dubai en Moskou
Daarbij gaat hij niet op zoek naar rijke voetballers (“te veel bling-bling”) of ‘oud geld’ (“vindt onze luxe te overdreven en te duur”). Waar hij zich dan wel op richt? Europa lonkt volgend jaar. Om daarna al snel de pijlen te richten op de wat exotischere landen. “Daar zit de groei voor ons, in steden als Dubai, Moskou, Shanghai en Istanbul”, zo vertelt hij tegen de regionale krant. Hij kan dan wel concurrentie krijgen van Billionaire Bay, wat wij eerder omschreven als een ‘eBay voor rijke stinkerds‘.

In de Magento-shop kan er betaald worden met iDeal, creditcard, PayPal of via een bankoverschrijving.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten