menu

LogiVert over de verschillende webwinkel-events

Logivert over de verschillende webwinkel-eventsVoor webwinkeliers zijn er aardig wat events te bezoeken. Bedrijven die zich richten op deze doelgroep, doen er dan ook goed aan zo nu en dan bij dit soort events aanwezig te zijn en hun gezicht te laten zien. Een aanbieder die daar dit jaar zeker gebruik van maakt is LogiVert. Welke events vinden zij nou essentieel om aanwezig te zijn?

Een webwinkelier is natuurlijk gewend om online zijn zaken te regelen. Toch kan het zelfs in deze branche echt geen kwaad om elkaar soms even fysiek de hand te schudden. Een bedrijf dat graag bij verschillende evenementen aanwezig is, is LogiVert. Zij waren recent onder andere op de Webwinkel Vakdagen, De Eshop Expo, het Retail Event Nederland en hadden daarnaast nog een eigen gebruikersdag georganiseerd. Wij spraken met hen over het nut van een stand op de diverse events voor webwinkeliers.

‘Vakdagen zijn we elk jaar graag bij’
“De Webwinkel Vakdagen is voor ons een event waarbij we elk jaar weer graag aanwezig zijn”, vertelt Antonio Jobse ons enthousiast. “Het formaat stand of aanwezigheid is natuurlijk afhankelijk van de onderhandelingen, maar het event zelf, daar zijn we elk jaar graag bij. Deels vanwege het publiek. De Webwinkel Vakdagen is toch de grootste vakbeurs van Nederland voor de ecommerce en in twee dagen bereik je daar gelijk een enorme massa. Verder komen daar ook veel van onze partners en is het een ideale gelegenheid om alle mensen uit heel het land daar even te ontmoeten.”

‘Belgen op de Expo zeer ondernemend’
Ook op de Eshop Expo was LogiVert dit jaar met een flinke stand aanwezig. “De Eshop Expo zijn wij eerder bij aanwezig geweest, alhoewel we die in 2012 wel een keertje hebben overgeslagen. Dit jaar willen we ons nog meer richten op België, en zelfs Frankrijk, en daarvoor is de Expo in Brussel toch de ideale gelegenheid.” De vergelijking met de Vakdagen wil Jobse niet direct maken. “Ecommerce is in België niet zo ver als in Nederland en de hoeveelheid mensen die je daar met je stand bereikt is duidelijk minder dan op de Vakdagen. Toch was de Expo voor ons dit jaar zeker een succesvolle beurs. Vooral de ondernemendheid van de Belgen was goed te noemen! Naast veel nieuwe startende webwinkeliers hebben we dit jaar ook enkele interessante grotere prospects gesproken. Het resultaat van deze beurs was voor ons daarom eigenlijk boven verwachting!”

‘Retail Event had kwalitatief publiek’
Een ander event waar dit ook zeker het geval was, was het Retail Event eind maart in Houten. “Kijk je bij een beurs als de Webwinkel Vakdagen al snel naar het aantal demo’s dat je hebt laten zien, of potentiële nieuwe starters dat je enthousiast maakt voor je software, op het Retail Event waren we vooral verbaasd over de kwaliteit van de mensen die er rondliepen. Er werden veel inhoudelijke vragen gesteld en we konden daar echt even sparren met ondernemers over het online verkopen zelf. Dat geeft ons gelijk ook een goed beeld waar de ondernemer van nu tegenaan loopt, en hoe wij hierbij het beste van dienst kunnen zijn!”

Dit jaar ook geïnvesteerd in eigen gebruikersdag
Dan is er ook nog het Multichannel-evenement dat volgende week plaatsvindt en waar Antonio zelf zeker ook even een bezoekje aan brengt. Hij heeft er alweer zin in maar is hier dit keer niet met een stand aanwezig. “Dat klopt. Het is een mooi event, wederom op de mooie locatie in de Jaarbeurs en met een flink publiek maar er moeten keuzes gemaakt worden. Omdat we dit jaar precies vijftien jaar bestaan is er dit jaar voor gekozen om in plaats van een stand op de Multichannel-vakbeurs, een eigen dag voor onze gebruikers te organiseren. Die heeft inmiddels plaatsgevonden en was voor ons een leerzame en bijzondere dag die wij zo positief ervaren hebben, dat we momenteel al plannen maken voor een tweede editie, die waarschijnlijk nog in 2013 gehouden wordt!”

Tags

Reacties