LogiVert 6 vanaf vandaag officieel beschikbaar

LogiVert 6 vanaf vandaag officieel beschikbaar

Eindelijk! Daar is ‘ie dan! Vandaag lanceert LogiVert officieel haar zesde versie van het webwinkelsoftware-pakket. We hebben er even op moeten wachten maar dan krijg je ook wel wat. Wat betekent dit voor het bedrijf zelf? Wij spraken Antonio Jobse, bij LogiVert verantwoordelijk voor marketing en communicatie.

LogiVert vierde eerder dit jaar al haar vijftiende verjaardag en is daarmee een van de oudste webwinkelsoftware-bedrijven en daarmee gelijk ook een van de grotere aanbieders. Het is net op basis waarvan je dat meet natuurlijk. Vaak wordt dit gedaan aan de hand van het aantal webwinkels dat gebruikmaakt van een platform. Er zijn een aantal aanbieders die elke gratis (demo)shop meerekenen, maar als we kijken naar enkel betaalde licenties staat LogiVert met ruim achtduizend betalende klanten waarschijnlijk aan kop.

“Dat is leuk, maar dat cijfer op zich zegt natuurlijk niet zoveel,” vertelt Antonio ons lachend. “De grootste aanbieder worden, zijn of blijven is geen directe doelstelling voor ons. Om te beginnen willen we meer kunnen betekenen voor deze huidige klantengroep. Onze ambitie is om hen passende krachtige software aan te bieden waarbij we ons met versie 6 meer richten op een stukje extra dienstverlening.”

Logivert 6 vanaf vandaag beschikbaarPreviews van versie 6 werd begin dit jaar al getoond op de Webwinkel Vakdagen – dus klanten die stonden te springen om hiervan gebruik te maken hebben flink wat geduld moeten opbrengen – maar nu is het dus eindelijk echt zover. Met versie 6 gaat vrijwel alles van de software op de schop. Onder andere de basistemplate was wel aan een update toe. Je kan het uiterlijk van je webwinkel ook in de reeds bestaande versie geheel op maat maken maar in de praktijk blijken veel gebruikers toch veel gebruik te maken van de templates die webwinkelsoftware-aanbieders ze in beginsel aanbieden. Naast de template-verbeteringen is versie 6 echt een compleet nieuw pakket geworden inclusief een nieuwe databasestructuur, nieuwe backoffice-structuur en veel extra mogelijkheden binnen de webwinkel zelf.

“Het pakket zit boordevol nieuwe opties en biedt ons veel kansen om dit de komende periode te blijven uitbreiden. We kunnen hier dus weer goed mee vooruit. Magento wordt vaak als meetpunt genoemd en ik denk dat onze nieuwe software zich daar weer prima mee kan meten,” geeft Antonio desgevraagd zelf aan.

Naast nieuwe software is ook de focus vernieuwd
Naast de nieuwe software luidt deze lancering ook een ietwat nieuwe strategie van het bedrijf zelf in. Het bedrijf hanteert een eenmalige prijs voor de webwinkelsoftware, daar waar je bij veel aanbieders per maand betaalt. Dat hoeft dus niet bij LogiVert, maar dat zorgt er ook voor dat soms het contact verwatert of dat webwinkels te lang met verouderde opties blijven werken. LogiVert wil zich meer richten op dienstverlening en service. Klanten die bijvoorbeeld een template op maat, specifieke ondersteuning bij de software of graag een servicepakket willen, kunnen dit tegen een meerprijs nu los aanschaffen.

“We zien dat gebruikers uitgroeien tot volwaardige bedrijven en vervolgens meer om ondersteuning vragen van ons bedrijf. We willen de software graag voor een eenmalig tarief blijven aanbieden, maar mochten klanten vervolgens ook willen dat wij een template op maat bouwen, of dat we door middel van workshops of andere diensten graag betrokken bij ze blijven, dan doen we dat graag!”

Vorige versie krijgt nog jaar lang updates
“Of we dus met onze versie 6 gelijk de hele markt op zijn kop zetten? Eerst maar eens beginnen bij onze eigen gebruikersgroep,” geeft Antonio bescheiden aan. “Om te beginnen verwacht ik de komende weken enkele honderden overstappers die aan de slag willen met versie 6. Daarvoor moeten we een sleutel vervangen en dat is dus handwerk wat we qua werk willen kunnen overzien. Het is dus niet zo dat alles in een keer overboord gaat. Versie 5.5 wordt bijvoorbeeld gewoon nog verkocht via Staples op dvd en daarnaast verwacht ik niet dat alle gebruikers direct zullen willen overstappen. We blijven de vorige versie dus nog wel een jaar met updates voorzien. Uiteindelijk zal dit dus stap voor stap gebeuren.”

Maar klanten die klaar zijn voor de volgende stap in webwinkelsoftware kunnen vanaf vandaag aan de bel trekken, nog deze zomer de hele webwinkel vernieuwen en komende herfst weer helemaal klaar zijn voor het komende webwinkelseizoen!

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten