menu

Logistieke Webshop van het Jaar komt eraan!

Logistieke Webshop van het Jaar komt eraan!Hoe zorg je nu voor de beste logistiek achter jouw webwinkel? Tijdens het evenement De Logistieke Webshop van het Jaar leer je alle ins en outs van opslag, inpakken, bezorgen, retouren of het uitbesteden van fulfilment en logistiek voor de ecommerce. Met twee keynote sprekers, diverse parallelsessies en een prijs voor de beste logistieke webshop van het jaar 2014. Wij zijn erbij, jij ook?

Op woensdag 17 september is alweer het derde event van de Logistieke Webshop van het Jaar (LWvhJ) in ‘t Spant te Bussum. Het hoogtepunt is de award voor de beste speler maar ook als je niet genomineerd bent is het evenement zeker een aanrader. Met diverse presentaties van zowel b2b- als b2c-spelers kun jij leren hoe jouw logistiek nog verder kan worden geoptimaliseerd. Voor (medewerkers van) retailers en webwinkeliers en voor leden van vLm is deelname aan het event gratis, businesspartners betalen eenmalig 100 euro.

Wie de keynotes zijn wil de organisatie nog niet kwijt maar duidelijk is dat deze van hoog niveau zullen zijn. “We mikken in ieder geval op een belangrijke Amerikaanse topspeler die ons meer kan vertellen over de logistieke uitdagingen bij de omnichannel”, is alles wat Nando van Essen van de organisatie ons tot op heden wil vrijgeven, “maar met onderszoeksresultaten, ecommercespelers en fulfilmentspecialisten zullen de presentaties inhoudelijk goed gevuld zijn.”

De verkiezing zelf
Aan het einde van de dag zal de winnaar van de award 2014 worden bekendgemaakt. Bij de beste logistieke webwinkel denk je al snel aan een webwinkel die alles zelf in de hand heeft. Dus eigenlijk eigen opslag heeft en zelf bezorgers inzet. “Natuurlijk is dat goed mogelijk en scoor je daar punten mee maar het hoeft niet altijd de beste oplossing te zijn en dat beseft de LWvhJ-jury ook,” geeft Nando ons telefonisch aan. “Om de beste van Nederland te worden hoef je dus niet alles zelf te doen, maar moet je het wel logistiek gezien het beste voor elkaar hebben. Of dat nu is als dirigent of dat je elk aspect van de logistiek zelf uitvoert.”

Nespresso en Futurumshop eerdere winnaars
Dit jaar wordt de award voor de derde keer uitgereikt. In 2012 was Nespresso de eerste winnaar. Van een koffieleverancier verwacht je dat ze graag zaken doen met supermarkten, distributiekanalen inzetten en op partners vertrouwen. Alhoewel Nespresso niet zelf de logistiek uitvoert hebben ze het wel zelf in de hand. Inmiddels is het merk wel bekend en heeft het ook een bepaalde reputatie. Natuurlijk door de marketing want ze zetten het merk op een bepaalde manier neer, maar zeker ook door de logistiek. Nespresso weet exact wie haar koffie drinkt. Het kent niet alleen haar doelgroep maar weet exact welke smaken door welk type klant gewaardeerd worden en kan daar goed op inspelen. Alle klantendata komt dus direct bij de producent binnen.

In 2013 was Futurumshop de winnaar. Deze online sportshop verkoopt onder andere fietsen. In 2013 is het daarmee een pilot gestart, waarbij direct lokale fietswinkels betrokken werden. Kocht je een fiets van een bepaald merk die mogelijk bij een fietswinkel in jouw woonplaats op voorraad was? Dan was de kans groot dat je deze razendsnel in huis had.

De winnaar van 2014 heeft dus mooie voorgangers, we zijn benieuwd wie er dit jaar met de prijs vandoor gaat!

Tags

Reacties