Futurumshop logistieke webshop van het jaar

Futurumshop logistieke webshop van het jaarFuturumshop mag zichzelf een jaar lang dé logistieke webwinkel van het jaar noemen. Het won deze prijs namelijk gisteren tijdens het congres Logistiek & Ecommerce. De webwinkel die zich focust op fiets-, hardloop- en buitensport-artikelen bleef De Bijenkorf en Zooplus voor. Het is de tweede keer dat de award werd uitgereikt.

Gisteren vond in Houten de tweede editie van het Logistiek & Ecommerce-event plaats. Inclusief de beste ‘Logistieke Webshop van het Jaar’-award en enkele bijzonder leuke presentaties van onder andere Fonq, Bythegrape en Hellofresh. Het Logistiek & Ecommerce-event, mede georganiseerd door OGZ (Webwinkel Vakdagen) en BBP (Twinkle Magazine), is relatief nieuw, maar zit vanaf het begin goed in elkaar. De laatste jaren gaan de marges hard omlaag en de volumes sterk omhoog en dus is het eigenlijk onnodig om te zeggen dat een goede logistiek noodzakelijk is voor een goede ecommerce-bedrijfsvoering, en deze beurs dus een prima aanvulling op het bestaande arsenaal van events.

Met als hoogtepunt de award voor de beste logistieke webshop van dit jaar. Vooraf spraken wij Harmen van der Meulen, oprichter en directeur van Futurumshop al kort over zijn kansen. Uiteraard bespraken we dat de concurrentie sterk was en zijn de politiek correcte zaken even besproken, maar duidelijk was dat Harmen trots is op het logistieke deel van zijn bedrijf en de award graag mee naar huis zou willen nemen. Hij zag zichzelf dus zeker wel als kanshebber!

Futurumshop winnaar Logistieke Webshop van het Jaar
En jawel, nadat Harmen zelf eerst zijn presentatie nog ondersteunde met het nummer Bicycle Race van Queen, mocht hij een half uurtje later het podium betreden terwijl het nummer We are the Champions uit de speakers galmde. Futurumshop zou volgens de jury, die onder leiding stond van Andries van Daalen (directeur operations bij Wehkamp.nl), een goed evenwicht tonen tussen front-office en back-office organisatie. In dertien jaar is de webwinkel uitgegroeid tot een ‘zeer volwassen webshop met een goede kijk op logistiek, waaronder the last mile’ en dat maakte Futurumshop voor de jury de overtuigende winnaar. Verder droegen de betrokken medewerkers en het ‘optimaal benutten van de beschikbare ruimte’ ook bij aan de prijs die vorig jaar nog door Nespresso werd gewonnen.

Futurumshop werd in 1999 opgericht door de destijds 19-jarige Harmen. Een jaar later startte de daadwerkelijke online verkoop, toen nog enkel met Polar-hartslagmeters. In maart van 2000 werd een echte webwinkel gestart en werdhet aantal leveranciers uitgebreid. Recent kwam Harmen weer volledig aan het roer te staan van Futurumshop, omdat investeerder iMerge, die sinds 2001 een minderheidsbelang in het bedrijf had, zich terugtrok.

En als afsluiter zijn er waarschijnlijk gelijk twee primeurs te noemen. Handtekeningen moeten mogelijk nog worden gezet, maar zowel Salesupply als Vergelijk.nl hebben met Futurumshop de hand geschud op een nieuwe samenwerking. Salesupply gaat waarschijnlijk in Duitsland voor het bedrijf aan de slag, Vergelijk.nl wordt in Nederland ingezet. Al met al een prima evenement en natuurlijk een meer dan prima avond voor Harmen en zijn Futurumshop!

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten