Lightspeed Payments is compleet vernieuwd
Lightspeed heeft haar PSP-oplossing vernieuwd. Dit keer is er een samenwerking aangegaan met Stripe. De functionaliteit integreert volledig met Lightspeed eCommerce zodat klanten hun betalingen vanuit de webshopsoftware kunnen regelen.
Lightspeed is geen onbekende op het gebied van betalingen. Toen het hier nog SEOshop heette lanceerde het bedrijf in 2014 een eigen oplossing. Deze werd na de overname van SEOshop door Lightspeed omgedoopt tot Lightspeed Payments.
Voor de vernieuwde versie van deze geïntegreerde kassafunctie werkt Lightspeed nu samen met Stripe. Dit is een grote Amerikaanse betaalprovider die sinds enkele jaren ook actief is op de Europese en Nederlandse markt.
Tarieven en voorwaarden van Lightspeed Payments
Lightspeed Payments rekent alleen transactiekosten. Deze zijn €0,29 per iDeal-transactie, €0,39 voor Bancontact en €0,25 + 1,9% voor debit- en creditcards. Betalingen zijn binnen twee werkdagen op de eigen bankrekening bijgeschreven.
Voor achteraf betalen kan de retailer verschillende creditcard-mogelijkheden aanbieden. Het is daarmee nog niet het meest uitgebreide of goedkope betaalplatform op de Nederlandse markt. Zo zitten Klarna en Afterpay nog niet standaard in deze oplossing, al zijn die wel los toe te voegen.
Lightspeed Payments rekent alleen transactiekosten.
De samenwerking met Stripe draaide al een aantal maanden een pilot bij enkele klanten om eventuele opstartproblemen te kunnen ontdekken. Deze pilot is succesvol afgerond en afgelopen week is Lightspeed Payments dan ook officieel gelanceerd.
Een volledig geïntegreerde oplossing
De eigen betaaloplossing is niet verplicht. Klanten die tevreden waren over hun huidige betaalprovider kunnen daar dus gebruik van blijven maken. Wel geeft Lightspeed aan dat het momenteel zelf de nieuwe oplossing aanbeveelt.
Om te beginnen voor nieuwe starters. Die hoeven zich dan alleen nog maar bij Lightspeed te registreren als ze ook gebruik willen maken van de PSP-oplossing. Voor de verwerking van de betalingen zelf werkt Lightspeed dus samen met Stripe, maar als retailer merk je daar verder niet veel van. Ook voor de onboarding kan die gebruikmaken van de klantenservice van Lightspeed zelf.
De retailer kan de webshop en betalingen vanuit één plek regelen.
Verder is het grootste voordeel dus dat de retailer de webshop en betalingen vanuit één plek kan regelen. Dit voorkomt synchronisatieproblemen en kan retailers tijd besparen tijdens het controleren van betalingen. Zij hoeven niet langer het dashboard van de bestellingen te verlaten om de betalingen van hun betaalprovider te controleren. Ook verzorgt de integratie toegang tot rapporten die inzicht bieden in het betaalverkeer.
Reacties