menu
Lightspeed en JMango360 maken app mogelijk

Lightspeed maakt aanbieden mobiele shopping-app mogelijk

Webwinkelsoftware-aanbieder Lightspeed biedt haar klanten de mogelijkheid om een eigen mobiele shopping-app te maken. Het voormalige SEOshop is hiervoor een samenwerking aangegaan met JMango360. Webwinkeliers hoeven voor het maken en publiceren van de app geen technische kennis te hebben.

Om als Lightspeed-klant een app te kunnen maken, is de JMango360-extensie nodig, die vanaf vandaag in de appstore van de webwinkelsoftware-aanbieder is te vinden. Een simpele druk op de knop zou voldoende moeten zijn om alle producten en instellingen van de Lightspeed-webwinkel om te zetten naar een volwaardige shopping-app.

Geen technische of financiële drempel voor eigen app

Voor JMango360 was het belangrijk om te integreren met Lightspeed. “Dat komt omdat hun klanten gewend zijn om zelf hun webshop te maken en te onderhouden”, zo zegt CCO Eelco van Wijk. “Dat sluit natuurlijk goed aan bij ons ‘doe-het-zelf-model’ voor apps.” Hij denkt dat Nederlandse webwinkeliers dankzij de koppeling met Lightspeed nu geen technische of financiële drempels meer hebben om hun eigen app te lanceren.

Ook Lightspeed verwacht veel van de samenwerking, te meer omdat ze inspelen op een flinke groei van mobiel verkeer de komende jaren. “Voor veel merken en speciaalzaken is een native app de oplossing om klanten aan hun winkel te binden”, aldus Ruud Stelder van Lightspeed. “Wij kunnen die dienst nu aanbieden aan onze webwinkeliers.”

Meer aankopen via smartphone

Voor beide partijen komt de samenwerking dan ook op een prima moment. Er vinden steeds meer aankopen via de smartphone plaats. Het mobiele aandeel van ecommerce in ons land groeide in het eerste kwartaal van dit jaar met 60 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hiermee is de groei van dit segment minstens vier keer zo groot als de groei (13 procent) van de totale ecommerce-markt.

Tags

Verder lezen

Reacties