Lightspeed koopt Ecwid en NuOrder

Lightspeed koopt Ecwid en NuOrder

Lightspeed heeft vandaag twee grote overnames aangekondigd. De aanbieder van omnichannel-software trekt de portemonnee voor de Amerikaanse webwinkelsoftware-aanbieder Ecwid en voor online platform NuOrder.

Met de overnames is een totaalbedrag van 925 miljoen dollar gemoeid. Voor Ecwid betaalt het 175 miljoen dollar cash en 325 miljoen dollar in aandelen, terwijl het voor NuOrder het bedrag van 425 miljoen dollar gelijkwaardig opsplitst in cash en in aandelen. De officiële overnames staan gepland voor eind september.

‘Nieuwe toegangspoorten tot digitale economie’

In een persbericht legt Lightspeed uit hoe de overnames moeten leiden tot “nieuwe toegangspoorten tot de digitale economie” voor haar klanten. Zo moet de combinatie van Lightspeed en Ecwid retailers helpen met het bereiken van klanten waar die ook zijn: of het nu op social media is of op online marktplaatsen.

Ecwid heeft meer dan 130 duizend klanten.

Ecwid werd opgericht in 2009 en bedient momenteel meer dan 130 duizend betalende klanten in minstens honderd landen. In december vorig jaar kondigde het in de VS gevestigde Ecwid nog een samenwerking aan met tal van populaire betaalproviders in Europa, waaronder iDeal, SEPA, Klarna en Giropay.

Naast de aangekondigde overname van webwinkelsoftware-aanbieder Ecwid, pakt Lightspeed ook de portemonnee voor NuOrder. Dit is een online platform voor de groothandel dat retailers met leveranciers verbindt. “Samen zullen we een toonaangevende brug slaan tussen de ervaring van verkopers en leveranciers, waardoor het bestellen van producten voor retailers wordt vereenvoudigd en merken cruciaal inzicht wordt geboden in hoe hun producten zich verplaatsen.”

Het idee is dat deze overname profiteert van het succes wat Lightspeed al heeft behaald met Lightspeed Supplier Network en de groei van enkele financiële diensten, zoals Lightspeed Payments en Lightspeed Capital.

Lightspeed als verbindende rode draad

Lightspeed’s oprichter en CEO Dax Dasilva denkt dat met de overnames zijn bedrijf de rode draad wordt die retailers, leveranciers en consumenten verbindt. “Deze transformatie zal retailers in staat stellen zich aan te passen aan de nieuwe handelswereld. Terwijl economieën heropenen en de oprichting van bedrijven versnelt, hopen we ondernemers aan te kunnen moedigen met tools die ze nodig hebben om hun activiteiten te vereenvoudigen en hun ambities op te schalen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten