Lightcube lanceert ReviewDodo

Lightcube lanceert ReviewDodo

ReviewDodo is ontstaan tijdens een hackathon van softwarepartij Lightcube, die onder meer webshops en technische koppelingen maakt. De reviewtool moet ervoor zorgen dat webwinkeliers meer reviews vergaren, met bovendien een betere score. Medeoprichter Roald Wegh: “We hopen dit jaar tussen de tweehonderd en driehonderd webshops aan te sluiten.”

Waar het gebruikelijk is om klanten na het ontvangen van hun bestelling een reviewverzoek te sturen, verzamelt ReviewDodo deze feedback direct na het plaatsen van de bestelling. Zodra de klant op de bedankpagina komt, krijgt hij een pop-up met daarin een drietal vragen over het bestelproces. “De widget is volledig geïntegreerd in de webshop en de vragen kunnen naar wens worden aangepast”, vertelt Roald.

‘Kracht zit in de eenvoud’

Klanten kunnen de onderwerpen – productaanbod, betaalmogelijkheden en de gebruiksvriendelijkheid van de site – een score geven door middel van sterren. Zodra de bestelling binnen is bij de consument, volgt een aanvullend verzoek om de levertijd en de staat van het product te beoordelen.

De kracht zit volgens Roald onder andere in de eenvoud van de tool. “Het beoordelen van de onderwerpen is nauwelijks meer moeite dan het wegklikken van de bedankpagina.” Naast het verhogen van het aantal reviews kunnen webwinkeliers de tool inzetten om conversiekillers al in een vroeg stadium te achterhalen.

Webwinkeliers kunnen de tool inzetten om conversiekillers al vroeg te achterhalen.

“Stel dat mensen tevreden zijn over het aanbod en het product zelf, maar moeite hebben om het te vinden, dan weet je dat je op dat vlak de nodige kansen laat liggen”, stelt Roald. Alle reviews zijn gekoppeld aan een ordernummer. De reden hierachter is tweeledig. “Allereerst krijg je uitsluitend reviews van echte klanten. Daarnaast kun je bij een slechte score makkelijk achterhalen om welke bestelling het gaat, waardoor je direct actie kunt ondernemen.”

‘De domeinnamen zijn al vastgelegd’

Momenteel worden de reviews van de deelnemende partijen alleen nog op het platform van ReviewDodo geplaatst. Maar het liefst koppelt het bedrijf met bestaande reviewplatformen, zodat de beoordelingen ook daar worden gepubliceerd. “We hebben niet de ambitie om een reviewplatform te worden, we zien onszelf echt als een technische tool.”

Mochten de platformen om wat voor reden dan ook niet willen samenwerken, dan pakt ReviewDodo dit gedeelte zelf op. “We hebben hiervoor al een aantal nationale en internationale domeinnamen gereserveerd”, vertelt Roald, die de ambitie heeft om de tool op korte termijn ook internationaal uit te rollen.

Eind deze maand wordt de pilot afgesloten en is de tool beschikbaar voor WooCommerce-gebruikers. De plugins voor andere populaire webwinkelsoftware volgen in de loop van dit jaar. “We willen elke maand een nieuwe plugin lanceren, waardoor we binnen enkele maanden in staat zijn om een groot deel van de markt te bedienen. Als we het jaar kunnen afsluiten met minimaal tweehonderd aansluitingen ben ik dik tevreden.”

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten