menu
lightspeed ecommerce

Leanne’s Bakery: ‘corona vraagt om creativiteit’

Leanne’s Bakery: ‘corona vraagt om creativiteit’

Het ontstaan van de coronacrisis vraagt veel creativiteit van ondernemers om te overleven. Voor Leanne la Grange was dit juist hét moment om haar eigen webshop te lanceren. Ecommerce News was benieuwd hoe ze dat in deze onzekere tijden heeft aangepakt.

Zelf granola maken doet Leanne al langer, zo vaak zelfs dat vrienden en familie de pot vol granola in haar keuken inmiddels wel weten te vinden. Na een aantal jaar gespeeld te hebben met het idee om een webshop te starten, besloot ze in 2020 eindelijk de sprong in het diepe te wagen. Middenin de coronacrisis opende ze Leanne’s Bakery.

Gezonder eten toegankelijk maken

Leanne’s Bakery is gericht op het toegankelijk maken van gezonder eten voor iedereen. “Ik vind gezonde voeding als granola zelf heel leuk, maar vaak is dat erg duur. Ik wil daarom proberen om meer klanten aan te spreken met goed betaalbare prijzen.”

Ik wil klanten aanspreken met betaalbare prijzen.

In de webshop staan op dit moment zeven soorten in verschillende smaken zoals koffie en appel-kaneel. “De tijd die ik nu over heb, stop ik in het uitbreiden van het assortiment, maar de nieuwe smaken staan pas online als ik er écht tevreden over ben.”

De meeste tijd zit op dit moment in het bakken en het bezorgen van de bestellingen, wat Leanne allemaal zelf doet. “Het zelf bezorgen kost wel veel tijd, maar dat geeft me wel de kans mijn klanten te spreken. Dat zou ik niet willen missen.”

Daarnaast is ze ook veel tijd kwijt aan het maken van nieuwe foto’s voor sociale media. “In al die aspecten van het bedrijf gaat toch veel meer tijd zitten dan je van tevoren denkt. Dat merkte ik ook tijdens het opstarten. Hele avonden ben ik bezig geweest met zoeken naar goede verpakkingen en mailtjes sturen naar leveranciers.”

Snel vaste klanten

Naast de webshop werkt Leanne in de horeca, en die bedrijfstak is dus een logisch afzetkanaal voor Leanne’s Bakery. “Door mijn connecties in die wereld vroeg een chef kort na de opening of hij mijn granola kon gebruiken. Toen ging het balletje al heel snel rollen, want dat gaat soms om grotere volumes.”

Binnen vijf maanden na de opening leverde Leanne’s Bakery aan onder andere Corner Bakery in Amsterdam en Maastricht en DoDo in Rotterdam. Daarnaast zijn haar zakjes granola ook te verkrijgen bij Lindenhoff. Gemiddeld krijgt Leanne per maand zo’n vijftig bestellingen binnen, waarbij de bestellingen vanuit horecaklanten meteen gaan om tientallen kilo’s.

Wegvallen van inkomstenbron

De sluiting van de horeca sinds de invoering van de nieuwste coronamaatregelen, zorgt echter voor het wegvallen van een groot deel van Leanne’s vaste klanten. “Ik ben mijn grootste inkomstenbron nu kwijt, dat vraagt wel een boel creativiteit”, vertelt ze.

Doordat veel mensen nu online boodschappen doen, is Leanne naar manieren gaan zoeken om daarop mee te liften. “Ik probeer nu mijn aanbod in andere leuke webshops tentoon te stellen, zoals ik dat ook doe met de mooie samenwerking van Lindenhoff. Dat zorgt ervoor dat meer mensen Leanne’s Bakery leren kennen.”

Ik ben mijn grootste inkomstenbron kwijt, dat vraagt een boel creativiteit.

Ondanks de mooie namen en de grote volumes in de horeca wil Leanne namelijk het liefst meer aan consumenten verkopen. “Dat gebeurt nu minder dan ik zou willen. Ik zet daarom nu meer in op sociale media.”

Het duurt even voor zoiets werkt, maar binnen een jaar hoopt Leanne haar webshoporders te hebben verdubbeld dankzij betere naamsbekendheid en bij nog wat hippe ontbijtzaakjes op de kaart te staan. “Als ik juist nú iets kan neerzetten, heb ik er vertrouwen in dat het goed blijft gaan. Je weet nooit wat het beste moment is om je bedrijf te beginnen. Ook zonder corona zou het een gok zijn geweest.”

Tags

Reacties

Pleuni

Pleuni

Nieuwste én jongste redacteur.

Bekijk alle berichten van Pleuni