Langzame websites gaan webwinkels geld kosten deze feestdagen

Langzame websites gaan webwinkels geld kosten deze feestdagen

Langzame webwinkels verpesten hun eigen conversie. Dat wordt al jarenlang gezegd, maar een recente studie benadrukt nog maar eens het belang van snel ladende websites. Bijna zes op de tien websitebezoekers verlaat een pagina als die niet binnen drie seconden laadt. Maar onder de top webwinkels voldoet slechts 12 procent aan de verwachtingen.

Dat blijkt uit een onderzoek van Radware. Het bekeek de resultaten van de honderd beste bezochte webwinkels (volgens Alexa) en hun prestaties op de online tool WebPagetest. Daaruit kwam naar voren dat slechts 12 procent op dit moment voldoet aan de verwachtingen van consumenten, die dus willen dat een website er niet langer over doet dan drie seconden. En wat wellicht nog verrassender is, is dat 14 procent van die populaire ecommerce-sites er meer dan tien seconden overdoet om volledig functioneel te worden, een stijging ten opzichte van de 9 procent waarvoor dit gold in februari van dit jaar.

top100_retail_sites

Meer content sneller voorschotelen’
“Geen enkele retailer ziet graag 57% van het inkomende verkeer op de site wegvallen, vooral tijdens de feestdagen die er weer aan zitten te komen”, zo zegt Kent Alstad van Radware. “Retailers moeten investeren in de gebruikerservaring van hun online klanten, en dat houdt ook in dat ze investeren in zowel de laadtijd van content als van de pagina’s. Hoewel consumenten misschien wel steeds meer en steeds mooiere content verwachten, moet het doel zijn om meer content sneller te kunnen voorschotelen. Dat is de magische formule. Webperformance-optimalisatie, of eigenlijk het gebrek daaraan, zal direct invloed hebben op de inkomsten van retailers dit vakantieseizoen.”

De consument vandaag de dag verwacht mooie website vol content. Afbeeldingen die de helft van het beeld beslaan, leuke GIFjes en andere app-achtige animaties. Website-eigenaren voegen steeds meer van deze ‘rich content’ toe, maar maken tegelijkertijd geen gebruik van belangrijke optimalisatietechnieken. Dit leidt tot steeds groter worden pagina’s en heeft langere laadtijden tot gevolg. Zo is de mediane top100-pagina 1905 KB groot en bevat die bijna 170 resource-aanvragen, zoals afbeeldingen, HTML en scripts van derden.

afbeeldingcompressie

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten