Kortingscode.nl opent eerste pop-upstore

Kortingscode.nl opent eerste pop-upstore

Van 22 tot en met 25 september opent Kortingscode.nl een pop-upstore in de Amsterdamse Pijp. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van Imbull en hiermee onderdeel is van Rocket Internet, is naar eigen zeggen de eerste affiliate-partij die een pop-upstore inzet om het online publiek meer feeling te geven met de verschillende merken en producten.

Naast het tonen van de online merken aan de offline bezoekers, hoopt Kortingscode.nl ook een beter beeld over te kunnen brengen over het bedrijf zelf. “Bezoekers weten vaak niet dat wij fijn samenwerken met de merken die op ons platform staan en dat we niet zomaar kortingscodes plaatsen”, zegt Rosalyn van Houwelingen, online marketeer bij Imbull. “Met de pop-upstore willen we mensen een kijkje geven achter de schermen. Ook hopen we het directe verkeer naar ons platform te vergroten. Met 600.000 unieke bezoekers per maand doen we het zeker niet slecht, maar hierbij zit ook veel verkeer van Google.”

‘We brengen online winkels naar de winkelstraat’

Een bezoek aan de pop-upstore moet vooral een ervaring worden, want hoewel de winkel vol staat met producten van samenwerkingspartners zijn de spullen daar niet te koop. “We blijven natuurlijk een tussenpartij, maar wanneer we merken dat de behoefte er is om de items ook fysiek af te kunnen rekenen, overwegen we dit voor een volgende keer.”

De vierdaagse winkel is het eerste offline evenement van Kortingscode.nl, maar als het aan Rosalyn ligt is het dus niet het laatste event. “We hebben nu eenmaal geen sexy product, maar dit betekent niet dat we het niet sexy kunnen maken. Met de pop-upstore bieden we een hippe plek waar deelnemende merken hun producten kunnen tonen.” Deelnemende partners zijn onder meer Zalando, Boldking, Greetz en Under Armour. De laatste partij is volgens Rosalyn een goed voorbeeld van een partner met potentie. “Hoe groot Nike hier is, zo groot is Under Armour is Amerika. Ik schat dat ze over een jaar of twee net hier net zo bekend zijn als Nike en Adidas.”

Een diversiteit aan partners, workshops, meet & greets met social influencers en een optreden van een bekende Nederlandse singer-songwriter moeten ervoor zorgen dat de pop-upstore een paar duizend bezoekers trekt. Donderdag 22 september om 17.00 uur opent de tijdelijke winkel haar deuren. Deze avond is exclusief voor genodigden, maar vanaf vrijdag is iedereen welkom in de winkel op de Gerard Doustraat.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten