Klarna lanceert nieuwe shopping-app

Klarna lanceert nieuwe shopping-app

Klarna heeft vandaag haar nieuwe alles-in-één shopping-app gepresenteerd. In de app kunnen klanten bestellingen plaatsen bij webshops, speciale aanbiedingen zien, prijsdalingen in de gaten houden, betalingen beheren en leveringen volgen. Ook webwinkels die niet samenwerken met Klarna zijn te zien in de app.

Het Zweedse betaalbedrijf keek dit jaar al naar het uitbreiden van haar diensten. In juni lanceerde het de Klarna Comparison Shopping Service, waarmee aangesloten retailers meer klanten bereiken.  Nu komt het bedrijf met een nieuwe app.

‘Consumenten willen één app’

In de presentatie vertelt Klarna dat het aantal downloads van retail apps in de afgelopen 2 jaar is gestegen met 36 procent en in-app aankopen met 54 procent. Volgens onderzoek van Klarna zelf wil 74 procent van de Nederlandse consumenten het liefst één shopping-app gebruiken waarmee ze meerdere acties kunnen uitvoeren. Tijdsbesparing (57 procent) en gemak (54 procent) worden als grote voordelen genoemd.

Zo’n 51% van de Nederlanders vindt het aantal apps overweldigend.

Daarnaast vindt een meerderheid (51 procent) van de Nederlanders het aantal beschikbare apps overweldigend. Meer dan 3 op de 10 Nederlanders hebben 6 of meer apps geïnstalleerd. “Het schakelen tussen apps vinden consumenten steeds vaker frustrerend. Vandaag kondigen we een grote mijlpaal aan om mensen te helpen tijd en geld te besparen en hen meer controle te geven over hun financiën”, vertelt Sebastian Siemiatkowski, CEO van Klarna.

‘Flexibele betalingsmogelijkheden’

“Met de introductie van onze nieuwe app, wordt Klarna een complete shoppingdienst die in veel behoeften voorziet – van inspiratie en ontdekking tot naadloze ervaringen na aankoop van een product. Ook hebben we overal transparante en flexibele betalingsoplossingen mogelijk gemaakt, omdat we vinden dat niemand hoge creditcard kosten en hoge rentes zou moeten betalen.”

‘We hebben overal transparante en flexibele betalingsoplossingen mogelijk gemaakt.’

Gebruikers van de app kunnen namelijk rentevrij flexibele betalingsmogelijkheden instellen bij retailers, ook bij winkels die niet samenwerken met Klarna. De klant gebruikt hiervoor een ‘one time card’, die gratis te gebruiken is in alle webshops. De content die klanten te zien krijgen in de app is gecureerd op basis van de favoriete winkels van de klant.

Meer functies in de toekomst

Op korte termijn wil Klarna meer functies beschikbaar maken in de app. Het bedrijf noemt nu al een collectieve klantenkaartomgeving, extra geldbesparende tools en social functies zoals live shopping evenementen. Daarnaast gaat het productdata toevoegen waarmee de prijshistorie, reviews en beschikbaarheid in de winkel zichtbaar worden. Op den duur gaat het betaalbedrijf ook integraties met derde partijen mogelijk maken om nog meer oplossingen en diensten te kunnen bieden.

De app is beschiklbaar op mobiele toestellen met zowel iOS als Android. Klarna lanceert de app meteen in meerdere markten, namelijk: Nederland, de VS, het VK, Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, België, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Polen en Frankrijk.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten