Klarna Checkout gelanceerd in Nederland

Klarna Checkout gelanceerd in Nederland

Klarna heeft vandaag Klarna Checkout gelanceerd in Nederland. Met deze betaalomgeving hoeven online consumenten alleen de eerste keer hun e-maildres en postcode in te vullen. Bij elke volgende aankoop bij aangesloten webwinkels kan de bestelling vervolgens met één klik worden voltooid

Het nieuwe platform moet volgens Klarna het aankoopgemak vergroten en tegelijkertijd de conversie verhogen. “Het klassieke checkout-proces bij webwinkels bevat veel obstakels, die we met Klarna Checkout weghalen. Met name waar het gaat om aankopen met een mobiele device maakt dat een groot verschil”, zo vertelt Robert Bueninck, de managing director van Klarna Benelux & Frankrijk.

Hij wijst er verder op dat er hartstikke veel consumenten zijn met een smartphone of tablet, maar dat de mobiele conversie desondanks nog altijd erg laag is. “Webwinkeliers lopen jaarlijks heel veel omzet mis omdat consumenten bij de uiteindelijke aanschaf afhaken door de rompslomp waar ze tegenaan lopen.”

Betaalgarantie voor webwinkelier

Update 7 maart: Klarna biedt in alle gevallen, dus ook bij een iDeal-, creditcardtransactie of eenmalige machtiging, een aankoopgarantie voor de consument en betaalgarantie voor de winkelier. Navraag vanuit Ecommerce News of dit ook geldt bij faillissement van de webshop, of een refund van de consument, wordt vanuit Klarna dus positief bevestigd.

Klarna Checkout

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten