menu

Klantgegevens in app nu met een button in te vullen

Klantgegevens in app nu met één button in te vullenEen van de grootste ergernissen tijdens het online winkelen vanaf een mobiel apparaat, is nog steeds het invullen van klantgegevens. Het duurt lang, er moet ingezoomd worden om de invoervelden goed te kunnen zien en dit alles zorgt ervoor dat een boel mensen tijdens het registratieproces afhaken. Fastfill van Jumio moet daar verandering in brengen.

Jumio, dat allerlei tools voor online betalingen en ID-verificatie ontwikkelt, heeft Fastfill gelanceerd. De scan-technologie kan in een app worden verwerkt, waarna het door een simpele klik op een button door de consument persoonlijke informatie van diezelfde klant kan scannen en automatisch invult in de juiste velden in het registratieproces. Een welkome oplossing, want het blijft een van de pijnpunten in online shoppen vandaag de dag. Ben je lekker aan het windowshoppen vanaf je mobiel of tablet, moet je bij het bestellen weer door zo’n irritant registratieproduct heen opp een scherm van een paar inch groot.

Identiteitsbewijs scannen om te kunnen registreren
Heeft een webwinkel-app of -site Fastfill verwerkt in de registratiepagina, dan verschijnt er een ‘Scan ID’-button bovenaan het formulier. Klikt de klant hier op, dan kan hij met de mobiel een ‘foto’ maken van een legitimatiebewijs. Paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten uit honderd landen worden ondersteund en herkend.

Volgens Jumio is de Mobile SDK (software development kit) binnen een uurtje te implementeren en krijg je voor dat kleine beetje moeite een boel terug. Ook beloven ze dat een foto van het legitimatiebewijs nooit wordt opgenomen noch wordt opgeslagen op het mobiele apparaat. Jumio voldoet mede daarmee aan de level 1-certificeringstandaarden van de PCI.

Tags

Reacties