menu

Klantervaringen kun je uitbesteden

Online klantervaringen webwinkelsEen webwinkel is niets zonder reacties. Heel “Web2.0” is het natuurlijk als niet jij enkel zegt dat de webwinkel betrouwbaar, goedkoop en kwalitatief is maar als voorgaande klanten hetzelfde zeggen. Dit soort ervaringen kun je nu objectief uitbesteden. In een persoonlijk interview legt eKomi uit hoe ze dit doen. 

We zaten bijna op een primeur maar door de e-mail wisselingen met de makers van het systeem hebben de collega’s (Marieke je was me toch weer voor!) het nieuws nu ook op de website staan. Wij hebben een compleet persoonlijk interview.

eKomi www.ekomi.nl of www.ekomi.de  heeft een systeem waarmee gebruikers objectief ervaringen kunnen plaatsen over je webwinkel. Vergelijkbaar met de feedback die je bijv. ziet bij eBay, Beslist.nl of Vergelijk.nl. Wil je dit soort reacties ook op je eigen website? Maar dan uitgebreid, inclusief beheerfunctie zodat niet zomaar alle negatieve feedback direct online komt en aan de andere kant wel zo betrouwbaar dat als je het niet kunt oplossen met de klant, het toch gepubliceerd wordt!

In Duitsland hebben ze een naam staan. Sinds vorige week zijn ze ook actief in Nederland. Een perfecte timing volgens Yordanos Teklemicael, Business Developement Manager bij eKomi Limited. “Bitter times are the source for creative minds. Communication between companies and costumers is undoubtedly more important than ever.”

Leuk dat communication. Voor ons meteen de trigger om te vragen waarom het interview eigenlijk in het Engels moest. Waar de Nederlandstalige informatie staat. Wie het Nederlandse contact is, en wat de doelen in Nederland zijn. Vragen waarop begrijpend werd gereageerd in tekst en uitleg maar helaas waren we niet overdonderd door de antwoorden. Maar gelukkig wordt er aan gewerkt.

Komende vrijdag zal de website in ieder geval geheel af zijn. Er zijn plannen om mensen in Nederland aan te nemen. Niet enkel voor de verkoopafdeling maar een geheel team.

Waar ze naar op zoek zijn? Naar jou. De gewone webwinkelier. Natuurlijk hopen ze de grote spelers te overtuigen maar in eerste instantie moet het een betaalbare optie zijn voor de kleinere webwinkelier om een extra toevoeging aan de website te geven die zorgt voor meer interactie met de klant, meer betrouwbaarheid naar prospects, meer informatie winning voor de webwinkelier.

Een eerste klant durven ze vast te noemen. www.heavenlyheroes.nl een webwinkel voor design produkten die werken op duurzame energie bijv. En hij noemde een aantal andere waaronder een osCommerce webwinkel www.yagoda.nl. Waarmee hij mij in ieder geval duidelijk maakt dat het waarschijnlijk wel voor alle webwinkelsystemen van groot naar klein toepasbaar zal worden.

Dat ‘user-generated-content’ ook voor webwinkels een grotere rol zal spelen in de toekomst is voor ons geen geheim en we zijn dan ook blij met meer spelers als eKomi. Wat denken jullie? Interessant? Wie durft te reageren op dit bericht om aan te geven wat wij Nederlandse webwinkeliers vinden van eKomi? Kom maar op met die prospect- of gebruikerservaringen!

Tags

Reacties