Klanten waarderen mooie en luxe verpakking
Onderschat niet de boodschap die het pakketje, waarin je je bestelling bij de klant aflevert, overbrengt. Een standaard verpakking wordt als saai gezien, terwijl een mooie afbeelding op de doos of een fraai verpakte bestelling juist wonderen kan doen. Als je bezig bent met klantbeleving, moet ook aan de verpakking van je bestelling worden gedacht!
Als webwinkelier ben je wellicht veel te druk met alle marketing gerelateerde activiteiten in je webwinkel, op social media en in de inbox van je klant, dat je de kracht van een mooie verpakking wellicht helemaal over het hoofd ziet. En da’s jammer, want je kan er tevreden klanten mee scoren.
Uit een recent online onderzoek onder 300 random gekozen Amerikaanse consumenten bleek dat 83% op Facebook een foto zou plaatsen van een mooi verpakte bestelling als ze die zouden krijgen van een webwinkelier. Daarop voortbordurend, bleek dat bijna veertig procent via social media een foto zou delen van een online geplaatste bestelling die wordt ontvangen in een ‘unieke, gemerkte of cadeau-achtige verpakking’. Voor winkels die via verschillende kanalen opereren kan een premium verpakking bij webwinkel-klanten een ervaring bezorgen die ze juist gewend zijn van de stenen vestiging.
Na ondervraging van de Amerikaanse consumenten bleek ook dat iets meer dan de helft van hen verwachtte een mooi en kwalitatief verpakte bestelling te krijgen bij een winkelier die ook op zo’n manier de klant in de stenen winkel hun gekochte producten meegeeft. Als het offline wordt gedaan, wordt het online dus ook verwacht.
Verder verwacht bijna driekwart verpakkingen van hogere kwaliteit te ontvangen als ze duurdere producten online bestellen. En dat het niet alleen maar wensen blijft, blijkt ook wel uit het gegeven dat de helft van de ondervraagden zegt meer geneigd zijn om opnieuw aankopen te doen bij een webwinkel die bestellingen levert in fraaie en kwalitatief goede verpakkingen. Vooral bij online bestelde juwelen wordt een premium verpakking zeer gewaardeerd.
Reacties