menu

Klant klaagt bij Amazon en… krijgt dildo in winkelwagen

Een IT’er uit Ierland was zo lang bezig geweest met het vinden, kopen en terugsturen van een specifiek boek op Amazon.de, dat hij een tevredenheidsonderzoek negatief invulde. Toen hij Amazon weer bezocht – in het bijzijn van collega’s – zag hij tot zijn grote schok dat een dildo van 10 inch was toegevoegd aan zijn winkelwagen!

Tegenover Ars Technica doet Pedro uit de doeken wat er vorig jaar oktober gebeurde. Hij surfde naar Amazon.de omdat hij op zoek was naar een speciaal boek dat hij nodig had voor een buitenschoolse kunstles. Hij vond en bestelde het boek, maar was teleurgesteld toen hij het in huis kreeg. In plaats van de beloofde huidige editie, krijg hij van Amazon een eerdere uitgave. Na in contact te zijn geweest met Amazon duurde het dagen voordat de Amerikaanse ecommerce-gigant uiteindelijk met het nieuws kwam dat ze de juiste versie niet konden vinden en dat hij het boek maar moest terugsturen.

The Hulk 10.25-inch Huge Dong Black
Pedro had er nu al aardig wat tijd en moeite ingestoken om het juiste boek te vinden en hij was dan ook niet blij met zijn aankoopervaring. Toen hij een klantentevredenheidsonderzoek kon invullen, deed hij dat dan ook. Hij spuwde zijn gal en dacht dat daarmee de zaak was gesloten. Toen hij echter Amazon.de vervolgens opende, zag hij een grote dildo – “The Hulk 10.25-inch Huge Dong Black” – in zijn winkelwagentje liggen. En dat ontdekte hij terwijl er een aantal collega’s bij hem zaten en dus ook het (overigens roze) gevaarte op zijn scherm zagen staan.

Pedro ging er gelijk van uit dat dit het werk moet zijn geweest van een gebrouilleerde klantenservice-medewerker van Amazon, want hij sloot zijn laptop altijd goed af als hij even wegging van de computer. Hij nam contact op met Amazon en kreeg uiteindelijk Andreas Mühlbauer van het ‘”Executive Customer Relations’-team in de mail en aan de lijn. Die bood zijn excuses aan en zorgde er ook voor dat Pedro 100 euro op zijn account kreeg als geste.

Amazon ontkent noch bevestigt het incident
Ars Technica heeft geprobeerd te achterhalen of de door Pedro beschreven gebeurtenissen ook daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, en kreeg alle mailcorrespondentie van de IT’er opgestuurd. Daarnaast wilde Mühlbauer het gebeuren niet ontkennen noch bevestigen en zegt het natuurlijk wel wat dat Amazon 100 euro op iemands account stort.

Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat een klantenservicemedewerker van een groot bedrijf door de bocht vloog en iets deed wat niet door de beugel kan. Zo hebben diverse klanten van Comcast geklaagd dat ze facturen kregen waarin hun naam was veranderd in ‘super bitch’ of ‘asshole’.

Verkeerde productinformatie
Overigens vindt Pedro “The Hulk” wel misleidend. Bij die naam had hij namelijk een groene dildo verwacht en niet een roze. En dat terwijl in de omschrijving staat dat ‘ie juist zwart is. “Mijn hele probleem met Amazon.de begon juist vanwege een incorrecte omschrijving van producten – dit spreekt natuurlijk niet echt in hun voordeel.”

Tags

Reacties