menu

Kan social media paid search vervangen?

Een Amerikaanse webwinkel probeert het. Na jaren nieuwe klanten te hebben geworven via paid search moet nu social media als Twitter, Facebook en een eigen weblog dit gat  opvullen.

Chris Johnson, vice president van Pegasus Associates Lightning had het gevoel dat er meer moest zijn dan enkel paid search om klanten te werven. Het antwoord dat hij zelf op zijn vraag kon geven was social media. Vanaf de zijlijn kreeg hij steeds meer het idee dat blogs en social media netwerken succesvol kan zijn.

Daarop besloot hij de complete paid search campagne stop te zetten en te investeren in social media. Een Twitter en Facebook account zijn opgezet en een eigen weblog is opgestart. Hierop is dagelijks het laatste nieuws, trends en ontwikkelingen uit zijn branche te lezen. Zo schrijft hij over licht decors, maar ook hoe je voor voldoende licht kan zorgen en toch sfeervol savonds kan barbecueen.

Met stapels informatie over alles en nog wat over lampen en licht, probeert hij een vaste klantenkring te bouwen maar ook mond-tot-mond reclame te genereren. En tot nu toe aardig succesvol. Na de eerste maand zijn er 260 Twitter volgers en 112 Facebook vrienden.

Echte omzet is er nog niet direct gemaakt. Wel zijn er flink wat discussies gaande op Twitter en Facebook en zijn er waarschijnlijk eerste samenwerkingen opgezet. Met directe verkoop via deze kanalen doet Pegasus Lightning het nog rustig aan. Het doel is, zoals Chris Johnson aangeeft, om Pegasus Lightning eerst de expert te maken op het gebied van licht. Zodat men voor alle informatie en adviezen hier naar toe gaat. Als je een vraag hebt over licht of lampen, op wat voor manier dan ook, kun je bij Pegasus Lightning terecht. Uiteindelijk zal dit vanzelf ook resulteren in meer verkopen.

Bron: Internet retailer.com

Tags

Reacties