menu

Juni: maand van het vergelijken

Juni: maand van het vergelijkenHet is weer een nieuwe maand en dus weer tijd voor een nieuw thema. Zo doen we dat al vanaf januari hier op Webwinkel Weblog. Dit keer staat de maand in het teken van vergelijken. We zullen in juni stilstaan bij alles wat je als webwinkelier kunt doen op het gebied van vergelijken.

In januari begonnen we de themamaanden met de maand van de klantenservice. Daarna volgden de maand van de snelheid en de maand van het betalen. In april focusten we ons op de maand van de logistiek en recent was de maand van de veiligheid aan de beurt. En nu dus de maand van het vergelijken.

Waar snelheid, betaalmethodes en logistiek essentiële onderdelen zijn om een webwinkel te kunnen runnen, daar is het vergelijken dat niet. Als webwinkelier vergelijk je sowieso zelf niet, dat laat je de klant doen. Op vergelijkingssites. Daar sta je niet zomaar op, daar moet je je voor aanmelden en dan lever je daar vervolgens een productfeed voor aan.

En als je eenmaal op zo’n vergelijkingssite staat, ben je er nog lang niet. Als je het goed wil doen, hou je in de gaten hoe jouw producten scoren. Staan ze wel eens op één als je de producten filtert op prijs, verzendkosten, klantbeoordeling of populariteit? Of bungel je telkens onderaan de lijstjes en is er dus werk aan de winkel?

In samenwerking met Vergelijk.nl
De maand van vergelijken maken we in samenwerking met – what’s in a nameVergelijk.nl. Deze site begon veertien jaar geleden als eerste Nederlandse product- en prijsvergelijkingssite. Nu is het onderdeel van Compare Group en zijn er ook dergelijke sites in België, Frankrijk en Finland. Meer dan vier miljoen producten van minstens 750 webwinkels kunnen via Vergelijk.nl vergeleken worden en dat doen ruim 3 miljoen consumenten per maand. Als nestor onder de vele vergelijkingssites die ons land momenteel kent, weet Vergelijk.nl dan ook als geen ander wat er voor de webwinkelier komt kijken als hij of zij zijn site op een vergelijkingssite wil hebben.

Tags

Reacties