JBC stapt over naar Hytchers voor retourpakketjes
Fashionketen JBC gaat vanaf dit jaar haar retouren afhandelen via Hytchers. Deze Belgische startup maakt gebruik van automobilisten die pakketjes willen meenemen op hun dagelijkse route.
JBC zegt met deze stap het online shoppen ‘heel wat groener‘ te maken. En dat klopt, want door gebruik te maken van pendelaar, hoeft de modeketen geen extra vervoer meer in te lassen. “Minder bestelbusjes, dat betekent minder (vracht)verkeer en minder CO2-uitstoot”, zo meldt de retailer op Facebook.
Aankoopbonnen in ruil voor vervoeren van pakje
Het is hiervoor dus een samenwerking aangegaan met de Belgische startup Hytchers, dat pakjes levert en retourneert door gebruik te maken van crowdsourcing. Aangesloten particulieren kunnen via een app aangeven dat ze een pakketje meenemen op hun pendelroute. In ruil voor het afleveren krijgen ze punten die ze bij de partners van Hytchers kunnen inwisselen voor aankoopbonnen.
Belgische partner geen toeval
Voor JBC was de keuze voor een Belgische partner geen toeval. “We zijn zelf een op-en-top Belgisch familiebedrijf, daarom proberen we altijd lokale spelers te ondersteunen. Dat Hytchers een lokale start-up is, was een sterke plus om samen in zee te gaan”, zo legt CEO Bart Claes de keuze uit.
Hytchers werkte al samen met 120 ecommerce-bedrijven
Hytchers is in 2017 gestart en het Luikse bedrijf heeft momenteel zo’n 10.000 particulieren aangesloten. Deze automobilisten hebben gezamenlijk meer dan 40.000 leveringen gedaan voor ruim 120 ecommerce-bedrijven.
Reacties