Jan-Willem Roest nieuwe CEO Paazl

Jan-Willem Roest nieuwe CEO Paazl

Jan-Willem Roest, tot afgelopen juni nog de CEO Benelux en Ierland bij PayPal, is de nieuwe baas bij Paazl. Ecommerce News belde op zijn eerste officiële werkdag om hem te feliciteren en te vragen naar de toekomst. “Binnen drie tot vijf jaar wil ik Paazl laten uitgroeien tot Europees marktleider”, aldus de kersverse CEO.

De afgelopen tien jaar werkte Jan-Willem voor PayPal, waarvan de laatste vier jaar als algemeen directeur voor de regio’s Benelux en Ierland. In juni kwam het nieuws naar buiten dat hij afscheid zou nemen van het betaalbedrijf en dat zijn toekomst op dat moment nog onzeker was. “Na tien jaar PayPal – waar ik het overigens erg naar m’n zin heb gehad – had ik voor mijn gevoel het maximale eruit gehaald.”

Verder als CEO en aandeelhouder van Paazl

Jan-Willem wilde naar een scale-up buiten de betaalsector, terwijl Paazl op zoek was naar een CEO die het bedrijf naar een volgende fase kon tillen. De onderhandelingen waren dan ook snel beklonken. Slechts twee maanden na zijn vertrek bij PayPal gaat hij aan de slag bij Paazl, waar hij niet alleen als CEO optreedt, maar ook als aandeelhouder in het Nederlandse bedrijf stapt dat verzendsoftware aanbiedt. Oprichters Bernard Schreiner en Ramon Keijsers blijven actief in het managementteam.

Jan-Willem is aangesteld om verder te innoveren in de bezorgindustrie, nadat hij zich jarenlang heeft gewijd aan innovatie in de betaalindustrie. “In onze zoektocht naar de nieuwe CEO wilden we iemand die écht begrijpt waar gebruiksgemak in ecommerce om draait. Door zijn ervaring bij PayPal, zijn ondernemersgeest en uitgebreide achtergrond in een vergelijkbare markt hebben we er vertrouwen in dat hij de juiste persoon is om Paazl’s missie te verwezenlijken: het gebruiksvriendelijk maken van bezorging”, aldus Bernard.

‘Groei is de belangrijkste prioriteit’

De software van Paazl laat webwinkels gepersonaliseerde bezorgopties aanbieden op de checkout-pagina. Zonder dat ze zelf allerlei koppelingen met vervoerders moeten bouwen, kunnen zij verzenden via lokale en internationale ecommerce-vervoerders, waaronder PostNL, UPS, DHL, Bpost en Red Je Pakketje.

Met ruim honderdvijftig klanten is Paazl geen kleine speler, maar volgens Jan-Willem zit er nog veel meer in de scale-up. “Groei is momenteel de belangrijkste prioriteit.” Naast thuisland Nederland zal de grootste aanwas van nieuwe klanten voorlopig uit Duitsland, Frankrijk en Engeland komen. Vooralsnog worden deze – en andere – markten vanuit Nederland bediend. “Het is geen toeval dat veel internationale hoofdkantoren hier gevestigd zijn. Vanuit Nederland kun je al een heel groot deel van Europa bedienen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten