menu

Jackz.nl wil vooral onderscheidend blijven

Menig succesvol bedrijf komt voort uit onvrede over bepaalde producten of een gemis. Dit was ook het geval bij Patrick van den Elzen, oprichter van Jackz.nl. In de webwinkel verkoopt hij kwalitatieve verzorgingsproducten voor mannen en dit doet hij niet onverdienstelijk. Afgelopen maart werd Jackz.nl tweede tijdens de Thuiswinkel Publieksprijs. Ook was de shop genomineerd voor de prijs van de vakjury.

Afgelopen woensdag maakte Jackz.nl bekend dat het start met levering op maandag en dat de cutoff-tijd wordt verruimd naar 23:00 uur. Hiervoor is het een samenwerking aangegaan met e-fulfilmentspeler Active Ants. Een mooie ontwikkeling voor een webshop die net twee jaar geleden het levenslicht zag. “Het idee ontstond toen ik onder de douche stond en bij gebrek aan iets beters mijn haar waste met de shampoo van mijn dochter”, zo vertelt oprichter Patrick van den Elzen ons.

“Sindsdien is het mijn missie om mannen te voorzien van alle basisproducten die ze nodig hebben om de dag goed en verzorgd te beginnen. Natuurlijk kun je hiervoor ook terecht bij de drogist, maar het geringe aanbod voor mannen bestaat vaak uit de geijkte merken. Wij verkopen geen enkel product dat de drogist op de hoek ook heeft. Is het daar wel, dan halen wij het uit ons assortiment. We hebben wel wat overlap met barbershops. Maar waar kappers vaak maar twee of drie merken aanbieden, verkopen wij er zo’n veertig.”

“Je moet blijven innoveren”
Het bedrijf vaart dus een duidelijke koers. “Ik vind het belangrijk om onderscheidend te zijn. Naast een mooi assortiment hecht ik veel waarde aan persoonlijk contact. Jackz.nl is een 100% online speler. Bij elke bestelling sturen we daarom een handgeschreven bedankkaartje mee. Als Jackz.nl een fysieke winkel zou zijn, zouden we mensen ook een fijne dag wensen. Ook bellen we onze klanten regelmatig om naar hun ervaringen te vragen. Met deze acties probeer ik de kloof tussen online en offline te dichten. Voor ons is het een kleine moeite, maar ik merk dat het wordt gewaardeerd.”

Met een klanttevredenheidscijfer van 9,4 via The Feedback Company lijkt het Jackz.nl voor de wind te gaan. “Innovatie blijft het sleutelwoord, ik wil continu verbeteren. De Thuiswinkel Awards was voor ons een mooie manier om wat te leren. Omdat je per categorie scores krijgt, weet je precies op welk vlak je nog kunt verbeteren. Zo kwamen wij erachter dat onze klanten behoefte hadden aan meer betaalmethoden. We bieden nu alle betaaldiensten van MultiSafepay aan. Sowieso proberen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dit doen we bijvoorbeeld met een gebruiksvriendelijk bestelproces en de opties van avondleveringen en verschillende afhaalpunten aan te bieden.”

jackz_website‘Ik wil ook het buitenland veroveren’
Wanneer je een specifieke doelgroep hebt, is het bereiken van de klanten niet altijd eenvoudig. “Een groot deel van mijn traffic krijg ik via Google AdWords. Mede dankzij de technologie van SEOshop waren we al snel goed te vinden in de organische zoekresultaten. En via beslist.nl heb ik onlangs een gratis account aangemaakt. Zelf heb ik het idee dat mensen voornamelijk naar vergelijkingssites gaan om de prijzen te vergelijken. Bij Jackz.nl concurreren we niet op prijs maar op kwaliteit en service, dus of het voor ons een toegevoegde waarde is moet nog blijken. Al heb wel het idee dat vergelijkingssites steeds meer doen dan alleen een prijsvergelijking.”

Terwijl we Patrick spreken, wordt er hard gewerkt aan een nieuwe site. “Medio oktober krijgt Jackz.nl een compleet nieuw design. We werken dan niet meer op basis van templates, maar met een geheel eigen stijl. Mijn doelstelling is om in ieder geval in Nederland marktleider te worden. Maar de nieuwe site wordt ook vertaald in het Engels en Duits, dus plannen om meer in het buitenland te doen zijn er zeker. We zijn al bezig om de Belgische markt te veroveren, maar ik wil nog meer internationaal ondernemen.”

Tags

Reacties