menu

Investering voor webwinkel Jessica Alba

Investering voor webwinkel Jessica AlbaJessica Alba’s webwinkel The Honest Company heeft een 27 miljoen dollar grote kapitaalinjectie gekregen tijdens een eerste investeringsronde. The Honest Company is een site waarbij je een abonnement kan nemen op babyproducten als luiers en vochtige doekjes. Jessica Alba is echter niet de eerste bekende naam met een eigen webwinkel.

Jessica Alba lanceerde webwinkel Honest begin dit jaar
De door de Hollywood-actrice opgerichte webwinkel werd halverwege januari gelanceerd en kan nu al rekenen op een aardige investering, waarmee het hoopt het bedrijf te laten groeien, het merk beter te positioneren en meer milieuvriendelijke producten te kunnen ontwikkelen.

Jessica Alba mag dan wel de ‘president’ van de webwinkel zijn en het charmante gezicht van het merk, de CEO van The Honest Company is Brian Lee, oprichter van ShoeDazzle, ook al zo’n webwinkel die werkt met een maandelijks abonnementenmodel en een celebrity (Kim Kardashian is het boegbeeld van die site). En deze twee dames zijn niet de enige beroemdheden die hun intrede in de ecommerce doen.

Beroemdheden beginnen webwinkel
Zo begon actrice Mischa Barton haar eigen mode- en beauty-webwinkel MischasPlace.com. Haar collega Rachel Bilson ging aan de slag als schoenenontwerpster voor webwinkel ShoeMint. Die laatste is een project van BeautyMint dat meer ecommerce-sites heeft gemaakt waar beroemdheden als de Olsen Twins, Jessica Simpson en Kate Bosworth hun naam en beeltenis aan hebben verbonden. En In India zijn al een aantal Bollywood-actrices overgestapt van het witte doek naar de ecommerce-wereld.

En op zich is dat natuurlijk geen gekke ontwikkeling. Veel beroemdheden proberen naast al het acteren, zingen en schnabbelen al wat bij te verdienen door met een eigen luchtje te komen, een kledinglijn te beginnen of wat schoenen te ontwerpen. En die producten moeten natuurlijk ook verkocht worden en dan is een webwinkel in onze ogen een meer dan logische vervolgstap…

Tags

Reacties