menu

Intershop verbrak ook in 2010 weer records!

Duitse Intershop ecommerce software bedrijf sluit 2010 goed afHet Duitse Intershop, waar ook enkele grote Nederlandse webwinkels gebruik van maken, heeft afgelopen jaar wederom enkele records verbroken. De resultaten zijn voor een groot gedeelte afkomstig uit trainingen en adviezen. De groei in omzet en volume lag grotendeels in lijn met wat vooraf verwacht werd.

Intershop in Nederland

Intershop is een Duits bedrijf dat software levert voor het realiseren van webwinkels. Het lijkt in Nederland minder bekend omdat er minder publiekelijk over gesproken wordt maar enkele toonaangevende ecommerce bedrijven als Crimsonwing en Eperium maken er regelmatig gebruik van.

Intershop is een soort enterprise pakket, wat betekent dat het vooral voor grotere webwinkels wordt ingezet. In Nederland maken bijvoorbeeld bedrijven als Otto, Mexx, Free Record Shop, Swarovski, TomTom en ECI gebruik van de oplossingen van Intershop.

Intershop in cijfers

Het bedrijf bestaat sinds 1992 en momenteel hebben ze volgens hun eigen website meer dan driehonderd klanten met meer dan negenhonderd websites waarop dagelijks zeshonderdduizend bestellingen plaatsen wat dagelijks een omzet betekent van zo’n honderdvijftig miljoen euro.

Met de software is het bedrijf al enige tijd winstgevend. De omzet is in 2010 gestegen tot 38,3 miljoen euro waarbij de platinum klanten voor de grootste omzetstijging zorgden. Van dit bedrag is bijna twintig miljoen gerealiseerd door trainingen en adviezen.

De kosten stegen in 2010 ook met ongeveer twintig procent. Dit komt voornamelijk door de investeringen in innovatie en groei. Zo groeide het bedrijf afgelopen jaar met zesenvijftig nieuwe medewerkers en telde het bedrijf op 31 december meer dan driehonderdvijftig medewerkers. Het bedrijf verwacht overigens ook dit jaar weer verder te kunnen groeien. Bron: Intershop.com

Die groei is voor een groot gedeelte mogelijk gemaakt door investeerders. bijna zeventig procent van het bedrijf is op basis van private equity, oftewel geld van investeerders.

Toekomstplannen

In 2010 was onder andere de samenwerking met GSI Commerce een hoogtepunt voor het bedrijf. Dit bedrijf is in enkele maanden een van de grootste klanten van Intershop geworden en dit biedt goede groeiperspectieven in onder andere de Verenigde Staten. Intershop hoopt ook dit jaar weer meer van dit soort strategische samenwerkingen te kunnen aangaan en hierdoor het marktaandeel te kunnen uitbreiden.

Tags

Reacties