Intershop: ‘Integratie Microsoft Dynamics biedt grote kansen’

Intershop: ‘Integratie Microsoft Dynamics biedt grote kansen’

The Club in Aalsmeer opende 15 november haar deuren voor het jaarlijkse Intershop Roadtrip-event. Wij waren erbij en gingen met de CEO van Intershop in gesprek over de koers van het bedrijf. Zijn advies: klein beginnen, en niet stoppen met groeien tot de hele wereld aan je voeten ligt.

Sinds 2016 organiseert Intershop, dat van oudsher vooral retail bedient en zich sinds een aantal jaren specialiseert in B2B (groothandels en fabrikanten), een klantendag gericht op innovatie. Dit keer werden de 160 deelnemers met het thema ‘Raise the Bar’ uitgedaagd om de digitale klantervaring en het rendement van hun investering in ecommerce naar een nog hoger niveau te tillen.

Om ook zichzelf naar een hoger niveau te tillen, richt Intershop zich nu ook op de doelgroep van Microsoft Dynamic-gebruikers. Daarnaast lanceerde het mogelijkheden voor Progressive Web Apps, wat grote prestatievoordelen biedt voor de mobiele gebruiker, en biedt het sinds kort Microsoft SQL-ondersteuning waardoor het minder afhankelijk raakt van Oracle.

‘Middensegment biedt voldoende ambitieuze groeiers’

Intershop is ervan overtuigd dat het zowel het top- als het middensegment naar een volgend niveau kan tillen. Die toevoeging van het middensegment is enkele jaren geleden ingezet als strategische keuze. “We begeven ons al jaren aan de top en zien dat we daar goed meekunnen. Maar het aantal nieuwe klanten dat je daar kunt werven is beperkt en dat zijn prachtige uitdagende, maar ook zeer zware trajecten”, geeft CEO Jochen Wiechen aan.

Acquisitietrajecten duren soms jaren, en gedurende die tijd loop je altijd het risico dat ze toch niet voor jou kiezen. Om die reden is Intershop enkele jaren geleden haar markt gaan verbreden en zich met specifieke cloud-gebaseerde oplossingen meer op het middensegment met Microsoft Dynamics-gebruikers gaan richten.

De omzet van een klant is daar gemiddeld gezien een stuk lager, maar de acquisitietrajecten zijn ook een stuk korter en de doelgroep is fors groter. Hiertussen zitten volgens Jochen voldoende spelers die klein zullen beginnen en kunnen doorgroeien tot grotere nationale of internationale spelers.

“Digitalisering ontwikkelt steeds sneller waardoor het steeds belangrijker wordt dat je start met een goed minimum viable product, maar hiermee vervolgens wel eenvoudig kunt uitgroeien tot een internationale of zelfs wereldwijde marktleider in jouw branche. Intershop zal er altijd voor zorgen dat jij door kunt groeien. Kies je voor ons? Dan is replatforming voorgoed verleden tijd. Op events als deze willen we dat bewijzen”, vervolgt de CEO.

‘Integratie met Microsoft biedt groeikansen’

In oktober gaf verkoopdirecteur Gerrit Enthoven aan dat de nieuwe strategie goed aansluit en de verkoop van de cloudoplossing dit jaar al met 200 procent was gestegen. Maar volgens Jochen is dat nog maar het topje van de ijsberg. “De potentiele markt van Microsoft Dynamics-gebruikers loopt in de duizenden en onze oplossing biedt hen grote kansen.”

Intershop

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten