menu

Infor zet in op social commerce

Infor zet in op social commerceInfor gaat meer inspelen op social commerce. Dat doet de leverancier van bedrijfssoftware voor meer dan 70.000 klanten in samenwerking met 8thBridge. De twee partijen komen met twee nieuwe CRM-modules, Social Commerce Advisor en Insight for Social Commerce, waardoor klanten nu bijvoorbeeld Facebook kunnen inzetten voor het delen van informatie.

Marketingstrategie verbeteren
Ook kunnen klanten van Infor hun website gebruiken voor inbound- en outbound-marketingtransacties via de twee nieuwe CRM-modules. Marketeers hebben met deze modules toegang tot voorspellende sociale gegevens die volgens het bedrijf niet makkelijk beschikbaar zijn via andere middelen. “Doordat marketeers toegang hebben tot deze rijke en actuele consumenteninformatie en deze gecombineerd wordt met de kracht van onze nieuwe sociale modules, kunnen ze hun campagnes doelgerichter uitvoeren. Daarnaast kunnen ze sneller koop- en voorkeursgedrag analyseren en de marketingstrategie verbeteren.”

Social commerce wordt belangrijker
Volgens algemeen directeur George Wright herkennen veel bedrijven de noodzaak om via sociale kanalen met consumenten te communiceren. Ze kampen echter met de uitdaging hoe ze deze kanalen in een overkoepelende en renderende CRM-strategie kunnen verwerken. “Dankzij onze samenwerking met 8thBridge kunnen we onze klanten nu een allesomvattende oplossing leveren die realtime data biedt voor verkoopdoeleinden en -campagnes. Ze kunnen meer digitale kanalen voor personalisatie gebruiken en directe aanbevelingen inzetten om cross-sell- en upsell-mogelijkheden te benutten en verkopen te stimuleren.”

Ook is het mogelijk om met de modules de communicatie verder te personaliseren en de juiste boodschap te bepalen op basis van de informatie die wordt verzameld uit het sociale profiel van de consument. Hierdoor kan de winkelervaring op ecommerce-sites flink verbeterd en socialer worden. Bedrijven profiteren van hun sociale activiteiten en sociale gegevens en kunnen zo de klantprofielen verbeteren en op den duur de omzet verbeteren, aldus Wade Gerten, oprichter van 8thBridge. En dat is een welkome aanvulling, want social commerce zal steeds belangrijker worden en zich steeds meer mengen in de wereld van ecommerce.

Tags

Reacties