H&M’s tweedehandsplatform Sellpy naar Nederland

H&M’s tweedehandsplatform Sellpy naar Nederland

Sellpy is sinds vandaag actief in Nederland. Het tweedehandsplatform, dat onderdeel uitmaakt van de H&M Group, wordt tegelijkertijd ook in Oostenrijk gelanceerd. Daarmee is de duurzame marktplaats nu actief in vier Europese landen.

Sellpy zag in 2014 het levenslicht in Zweden en kon een jaar later H&M al verwelkomen als minderheidsaandeelhouder. Maar in oktober 2019 vergrootte de Zweedse fashiongigant haar aandeel, waardoor het nu 70 procent bezit en Sellpy onderdeel uitmaakt van de H&M Group.

Vorig jaar zomer lanceerde Sellpy de duurzame marktplaats in haar eerste buitenlandse markt, namelijk Duitsland. En sinds vandaag kunnen ook milieubewuste consumenten in Nederland en Oostenrijk ervoor kiezen om kleding en andere artikelen via het tweedehandsplatform te kopen.

Gestage groei in vraag naar duurzame consumptie

“We zien een gestage groei in de vraag naar duurzaamheid, waarbij tweedehands een fantastische optie is. Elk kledingstuk dat tweedehands wordt gekocht, bespaart grondstoffen voor onze planeet. Het is daarom fantastisch dat we door blijven groeien en meer klanten in Europa in staat stellen circulair te leven”, aldus Michael Arnör, CEO van Sellpy.

Nanna Andersen, die leiding geeft aan H&M’s investeringstak Co:Lab, zegt te geloven in de ondernemers en het team achter Sellpy. “En hun unieke, circulaire bedrijfsmodel dat perfect aansluit bij onze visie om volledig circulair te worden.”

De website van Sellpy in Nederland.
De website van Sellpy in Nederland.
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten