Het is druk in de webwinkel!

H&M webwinkel onbereikbaarRond Sinterklaas zoeken mensen massaal op de grootste webwinkels van ons land. Zelfs zoveel dat je zelfs online in de rij moet staan voor de webwinkel van de H&M. Drukte! Of zal het een technisch probleem zijn? Of toch een marketingstunt?

 
Wie vanmorgen op de website van H&M naar de webwinkel wil gaan wordt doorgestuurd naar de wachtrij hm.com/shopqueue/nl/shopqueue.html en krijgt de volgende melding: 
 
 
Door drukte H&M onbereikbaar?
Het klinkt natuurlijk geweldig om te zeggen dat het zo druk is in je webwinkel dat deze de drukte niet meer aan kan. De H&M webwinkel is inderdaad een van de meer populaire webwinkels in ons land en het is eigenlijk wel logisch dat het inderdaad nu erg druk is. Vanmorgen hebben ze de nieuwe Lanvin collectie gestart en natuurlijk is het al druk rond de feestdagen. Toch is het eigenlijk zo logisch dat het druk is, dat het vreemd is dat ze hier niet op voorbereid zijn. Want laten we eerlijk zijn, het mag dan wel druk zijn, in vergelijking tot Bol.com en Wehkamp.nl zou de H&M het nog wel moeten kunnen overzien. Nu is de H&M wel iets internationaler maar daar speelt Sinterklaas niet, en de kerstinkopen internationaal zijn nog niet van die mate dat het echt logisch is dat je online in de rij moet staan.
 
Technisch probleem?
Dan toch een technisch probleem wat ze marketing technisch leuk vertellen? De kans blijft aanwezig. Twinkle Magazine beschrijft dat de nieuwe collectie de oorzaak is en dat deze al grotendeels uitverkocht is, maar de piek die de H&M nu heeft was te verwachten dus daar zou het niet aan mogen liggen. 
 
Is de piek dan zo slecht voorbereid door de techneuten bij H&M of zal het toch een marketingstunt zijn?
 
Probeert de H&M de media te bereiken door de webwinkel uit de lucht te halen met een leuke tekst over drukte? Het is bekend dat de media op dit moment extreem hard op zoek zijn naar het laatste nieuws van webwinkels over de kerst en Sinterklaas aankopen en echte cijfers zijn natuurlijk nog niet bekend! Marketingtechnisch is het eigenlijk niet eens zo erg voor deze toch wel bijzondere webwinkel! 
 
Update 13.00 uur
Het lijkt er toch op dat de nieuwe collectie de oorzaak is geweest. Een gedeelte van de nieuwe collectie is al uitverkocht. Volgende keer iets beter voorbereiden?

 

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten