menu

Goede teksten voor je webwinkel

Vindbaarheid, helderheid en overtuigingskracht. Het zijn zomaar wat eisen die je als webwinkelier aan de teksten op je website zou moeten stellen. Goede productomschrijvingen en vindbare teksten kunnen namelijk flink bijdragen aan de conversie van je webwinkel.

 Om dit te bereiken is het belangrijk op een aantal zaken te letten, het ecommerce blog Get Elastic geeft daarvoor de volgende pijlers:

Usability   
Houd altijd het gebruiksgemak van je klanten in het achterhoofd bij het schrjiven van de teksten voor je website. Schrijf heldere, niet te lange teksten en gebruik opsommingen om het overzichtelijk te houden.

Overtuigen
Onthoud: je schrijft om te overtuigen. Geef de juiste details en vertel de klant waarom hij juist in jouw winkel moet kopen.

Vertrouwen
Klantvertrouwen is een groot iets in ecommerce. Wek dit vertrouwen door duidelijke informatie te geven over je winkel, het privacy beleid en de meningen van anderen.

Zoekmachine optimalisatie
Gebruik de tekst op je website om hoog te scoren in zoekmachines, maar overdrijf het niet. Overlaad de tekst niet met zoekwoorden, dit komt de tekst niet ten goede en een zoekmachine kijkt er bovendien vaak dwars doorheen.

Lees meer over de vier belangrijke pijlers van het schrijven voor je webwinkel op Online tekstschrijvers.

Tags

Reacties