menu

Gifty lanceert platform voor cadeaubonnen

Het nieuwe online platform Gifty maakt het voor retailers mogelijk om hun eigen cadeaubonnen aan te bieden, zowel fysiek in de winkel als online in de shop. Gifty verzorgt hierbij de opmaak, het drukwerk, de verzending en de registratie van de cadeaubonnen.

Cadeaubonnen zorgen weliswaar voor extra omzet, maar toch zijn ze vaak alleen maar in de stenen winkel te verkrijgen. Online zijn er niet heel veel kleine en middelgrote retailers te vinden die hun eigen cadeaubonnen aanbieden.

Retailers zonder cadeaubon laten extra omzet liggen

Daar wil het nieuwe platform Gifty verandering in brengen. Het idee achter de site ontstond, toen mede-oprichter Sjon Sluys een cadeau wilde kopen voor een collega. “Het moest iets persoonlijks zijn: een bon van zijn favoriete restaurant. Helaas waren deze niet online te koop en voor langsrijden was geen tijd.” Voor Sluys werd het toen duidelijk dat veel retailers op deze manier extra omzet laten liggen.

Gifty.nl biedt alle aangesloten cadeaubonnen aan

(Web)winkeliers die zich bij Gifty aansluiten, betalen geen opstartkosten en krijgen ook gratis een baliedisplay met de cadeaubonnen. Via een bestelmodule kan de webwinkelier de cadeaubonnen op de eigen site aanbieden, maar Gifty wil ook alle aangesloten cadeaubonnen aanbieden via Gifty.nl, waar gefilterd kan worden op plaats, branche en trefwoord.

Volgens Gifty heeft onderzoek aangetoond dat 85 procent van de klanten gemiddeld drie keer meer besteedt dan de waarde die de verstrekte cadeaubon vertegenwoordigt. Ook zou gemiddeld 20 procent van de verkochte cadeaubonnen niet worden verzilverd. Voor ondernemers die zich aansluiten bij Gifty is dit laatste geen probleem, het platform keert de totale omzet uit.

Op de site van restaurant Pizzeria Piccola Italia is de Gifty-module al actief.
Op de site van restaurant Pizzeria Piccola Italia is de Gifty-module al actief.

Tags

Reacties