Gamification bij het afrekenen als conversie-verhoger
Door een spelelement toe te voegen aan het betaalproces wordt de conversie op de checkout-pagina vergroot, verblijven klanten langer in een webwinkel en groeit de klantloyaliteit. Daarom biedt Ingenico ePayments nu gamification aan als extra betaalmethode en laat ook Zwitserse elektronica-webwinkel Digitec klanten spelletjes spelen bij de online kassa.
Ingenico ePayments heeft vandaag Ingenico Gamified Checkout aangekondigd. Met deze nieuwe betaalmethode kunnen klanten hun aankoopbedrag terug winnen, wat volgens de online- en mobile-afdeling van Ingenico Group aantoonbaar leidt tot onder andere een hogere checkout-conversie.
Kraskaart, slotmachine en rad van fortuin
Webwinkeliers en stenen winkeliers die gebruikmaken van Ingenico ePayments kunnen verschillende spelletjes integreren in de bevestigingspagina’s van hun shop. Zo kan er gekozen worden uit een kraskaart, een slotmachine en een rad van fortuin. Bij deze spellen kan de klant prijzen winnen die te maken hebben met de aankoop. Zo is het bijvoorbeeld in te stellen dat de klant 10 procent kans heeft om de inhoud van het winkelwagentje gratis te krijgen.
“Gamification kan naar onze stellige overtuiging spanning en waarde toevoegen aan het anders vooral functionele betaalproces. Daar profiteren zowel de verkopers als de consumenten van”, aldus Ludovic Houri, Vice President Products van Ingenico ePayments.
Gamification in Zwitserland
Maar Ingenico is momenteel niet de enige die een dergelijke conversie-booster aanbiedt. In Zwitserland kunnen klanten van elektronicashop Digitec en online warenhuis Galaxus (zelfde eigenaar) punten en korting verzamelen wanneer ze online shoppen of producten recenseren. Alle klanten van deze twee shops doen automatisch mee met het gratis ‘DG Play’-programma. Met de lancering hebben ze al punten verzameld met bestellingen sinds augustus 2014.
Reacties