menu

G-Star opent webwinkel

Het Nederlandse jeansmerk G-Star opende onlangs een webshop. De shop wordt nog getest in de beta versie en  kleding is vooralsnog alleen te bestellen voor klanten in Duitsland, België en Nederland.  

De G-star webshop is beschikbaar in het Nederlands en Engels en inloggen kan via Facebook en Twitter. Nog niet de hele collectie is verkrijgbaar via de webshop, maar mannen kunnen al kiezen uit 34 verschillende jeans modellen en vrouwen uit 25. Verder zijn er jassen, accessoires, t-shirts en ondergoed te bestellen op de webshop.

Eperium tekende voor de technische realisatie van de webshop. Dit bedrijf verzorgde onder andere ook de webshops van WE, de Telegraaf, BCC, M&S en Protest. Zelf geeft G-Star aan dat de webshop nog niet aan de eisen voldoet die het merk zichzelf stelt, de testversie zal nog flink uitgebreid en aangepast worden voor het bedrijf de webshop zelf onder de aandacht zal gaan brengen.

G-star werd in 1989 opgericht onder de naam Gap Star en kende ook internationaal veel succes. Dit was vooral te danken aan het concept ‘Raw Chic’ waarmee het merk sinds 1996 grote winst boekte. Inmiddels heeft G-star ongeveer 6000 verkooppunten en 170 flagshipstores in 70 landen.

Met de nieuwe webshop kan G-Star zich aansluiten bij een groot aantal bestaande retailers die het online kanaal instappen met een eigen webwinkel. Onder andere WE, Sissy Boy en de Society Shop gingen het bedrijf al voor in 2010.   

Tags

Reacties