menu

Freshlabelz 300e winkelwagen Beslist.nl

Bij de komst van de winkelwagen-mogelijkheid van Beslist.nl was hier veel over te doen. Inmiddels is het wat stiller rond deze marketingkans voor webwinkeliers. In de media althans, want intern worden de webwinkels nu in grote aantallen aangesloten. Zo heeft Freshlabelz, de multibrand fashionshop die per 1 augustus koppelde, zelfs al de 300e winkelwagen te pakken!

Bij de komst van de winkelwagen-mogelijkheid was het veelbesproken. Voorstanders zagen voordelen in het afrekenen per conversie in plaats van per klik, tegenstanders waren bang dat er te veel data moest worden afgestaan of dat de winkelwagen maar van korte duur zou zijn. Zo hadden zowel Vergelijk als Kieskeurig eerder een afreken-mogelijkheid, maar kwamen die niet verder dan een handvol aansluitingen. Inmiddels is duidelijk dat Beslist.nl de langste adem heeft op dit terrein.

Beslist.nl meer dan een vergelijkingssite

Beslist.nl wil meer bieden dan alleen de beste prijs. Door consumenten meer informatie te geven, bijvoorbeeld over de levertijd, producteigenschappen en fotovariatie, krijgen deze een veel completer beeld. Door ze uiteindelijk ook te laten afrekenen, biedt Beslist ook zekerheid en klantenservice en doet het bedrijf eer aan haar eigen slogan als grootste online winkelcentrum. Het succes van de winkelwagen is daarmee essentieel.

Cijfers werden tot op heden niet gedeeld, maar na enig aandringen vanuit Ecommerce News geeft Léon Kramer, operationeel directeur bij Beslist.nl, aan dat hij een stroomversnelling ziet. De eerste koppelingen zijn altijd spannend en enorm veel maatwerk. Daarover waren ze zeker net zo trots, maar daar hadden critici ongetwijfeld wat over te zeuren gehad, zo denkt hij. Inmiddels zijn het er al honderden die ondersteund worden door onafhankelijke partners als E-SS, Channable of Adcurve. Die bieden feeds met steeds betere conversies en verkoopcijfers en sluiten massaal webwinkels aan. In dit tempo verwacht Léon deze feestdagen mooie resultaten voor een groot aantal winkelwagens.

Freshlabelz 300e winkelwagen

Eén daarvan is Freshlabelz, dat de 300e aansluiting realiseerde. Ayalon Blog, mede-eigenaar van de fashionshop, geeft bij ons bezoek aan dat hij zeker denkt dat de winkelwagen belangrijk wordt. Het is voor hem al de tweede winkelwagen, want enkele maanden geleden heeft hij Dobeno.nl, een andere onderneming van Ayalon, ook gekoppeld. In tegenstelling tot de meeste webwinkels koos Freshlabelz ervoor om de koppeling in eigen huis te ontwikkelen. Het houdt zaken graag dichtbij huis. Zo heeft het bedrijf (grotendeels) eigen voorraad, doet het haar eigen productfotografie, service en techniek van de webwinkels. “Misschien dat we er zelf enkele dagen langer over hebben gedaan, maar de documentatie vanuit Beslist.nl was helder en naast de kostenbesparing kunnen we onze feeds voor alle ondernemingen zo helemaal op eigen wensen afstemmen.”

Met zijn webwinkels realiseert hij vanuit Amstelveen gemiddeld zo’n 500-600 bestellingen per dag. Op jaarbasis loopt de omzet dus in de miljoenen en volgens Ayalon is dat mede aan partners als Beslist.nl te danken. “De winkelwagen is nog geen week live dus resultaten kan ik nog niet delen, maar sinds onze oprichting in 2009 staan we op Beslist.nl.” Natuurlijk blijft het een rekensom, vervolgt hij zijn verhaal. “Het liefst heb je terugkerende klanten op de eigen webwinkel, want dan kost marketing niets. Freshlabelz bereikt de doelgroep gelukkig sterk via blogs, vlogs, nieuwsbrieven en social media, maar is gericht op een specifieke doelgroep en bereikt zeker niet iedereen. Als Beslist.nl extra bereik en vertrouwen kan creëren bij een groep die we nu zelf niet bereiken, zijn die bestellingen van extra toegevoegde waarde. De koers van Beslist.nl om consumenten via een winkelwagen ook klantenservice en zekerheid te bieden heeft voor ons daarmee veel potentie. Daar ben ik van overtuigd.”

Tags

Reacties