FietsUniek opent experience center van 1200m²

FietsUniek opent experience center van 1200m²

Nog een paar weken en dan gaat de online fietsenwinkel FietsUniek verhuizen. Het bedrijf, of eigenlijk het moederbedrijf Fietsgroep BV, verhuist dan naar een ruimte van 1200 vierkante meter die niet alleen dienst zal doen als winkel, maar ook als showroom met koffiecorner, testparcours, servicecenter en kantoor.

Voor de jonge oprichter Edwin de Jong, die wij in 2015 interviewden over zijn ambities, zal er een nieuw tijdperk aanbreken voor zijn bedrijf. Twee jaar terug opende hij nog zijn eerste stenen winkel in Hillegom om extra service te kunnen bieden aan klanten uit het hele land. Die omnichannel-aanpak bleek een succes. “Veel mensen willen toch nog steeds eerst het product zien en uitproberen voordat ze over willen gaan tot de daadwerkelijke aankoop.”

Maar de winkel die ze toen boven het kantoor betrokken werd al snel te klein en Edwin wilde eigenlijk ook veel meer dan ‘alleen’ een winkel zijn. Dat gaat nu gebeuren op hun nieuwe locatie in Hillegom-Zuid. “Bij een bezoek aan ons betreed je geen winkel, je komt in een complete fietswereld”, zo legt hij de 1200 vierkante meter uit. Want een winkel alleen zal het inderdaad niet zijn. De zogeheten ‘experience center’ bestaat bijvoorbeeld ook uit een showroom, een testparcours en een servicecenter. “Ik wilde dat mensen niet alleen alle fietsen die wij verkopen kunnen zien, ik wil dat ze deze fietsen ook uitgebreid kunnen testen – ook met VR-bril op – én ik wil dat mensen hier de allerbeste service krijgen”, aldus Edwin.

Eigenfiets.nl

Naast de verhuizing gaat er nog het een en ander veranderen bij moederbedrijf Fietsgroep BV. Het staat op het punt om een volledig nieuwe webwinkel te lanceren: Eigenfiets.nl. In deze online shop kunnen consumenten hun eigen fiets samenstellen en bestellen.

Bike Data

Ook is het bedrijf vergevorderd met het ontwikkelen van Bike Data, een datasysteem dat detailhandelaren en leveranciers helpt met het voorspellen welke producten goed gaan verkopen. ” Nu gebeurt dat meestal nog op onderbuikgevoel, straks kan er ingekocht worden op feitelijke informatie”, zo legt Edwin uit.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten