menu

Feedback Company officieel reviewpartner Google

The Feedback Company officieel reviewpartner GoogleThe Feedback Company was al een tijdje een erkend reviewleverancier voor Google, maar kondigde deze week trots aan een tweejarig internationaal contract met de zoekgigant te hebben getekend, waardoor ze nu officieel reviewpartner zijn.

Volgens het bedrijf dat feedback-tools levert voor webwinkels heeft Google hun ontwikkelingen de afgelopen jaren ‘nauwlettend gemonitord’. Dit resulteerde recent in een tweejarig internationaal contract dat nu is ondertekend. “Sindsdien is de samenwerking in een stroomversnelling geraakt en hebben we achter de schermen flink doorgewerkt om de voordelen van deze samenwerking volledig te kunnen benutten.”

Want, zo benadrukt The Feedback Company: “Reviewpartner van Google word je niet zomaar. Google stelt hoge eisen aan haar reviewpartners. Zo kijken ze niet alleen naar de onafhankelijkheid, maar ook naar de kwaliteit van de reviews en de continuïteit van een partner.”

In Google worden meer partijen opgenomen, en ook The Feedback Company merkt op dat de reviews die via hun systeem worden gegenereerd al langer automatisch worden opgenomen in Google Shopping en Adwords, maar dat er door de nu meer officiële samenwerking nu een traject in gang is gezet voor een ‘meer stabiele en snellere indexatie’ van de reviews in de eerder genoemde Google-diensten.

Twee jaar geleden schreef Google op hun officiële AdWords-blog een artikel met daarin vijf tips om je Adwords-prestaties te verbeteren. Een van die tips was: “Get reviewed to show Seller Rating Extensions“. Deze beoordelingen zouden het voor potentiële klanten namelijk makkelijker maken om tijdens het googelen hooggewaardeerde winkeliers te herkennen. “Gemiddeld kennen advertenties met gele sterren een 17% hogere CTR dan dezelfde advertenties zonder deze beoordelingen.”

Tags

Reacties