Farmaline verdubbelt omzet sinds lockdown

Farmaline verdubbelt omzet sinds lockdown

Veel bedrijven worden getroffen door de gevolgen van het coronavirus Covid-19. Dit geldt echter niet voor Farmaline. Sinds de start van de lockdown is de omzet van de online apotheek verdubbeld.

Sinds de overheid maatregelen heeft getroffen om het coronavirus in te dammen, heeft online apotheek Farmaline haar omzet zien verdubbelen in vergelijking met dezelfde periode (medio maart tot medio april) vorig jaar.

Meer dan 100 man extra aangenomen

Oprichter Lode FastrƩ laat weten in enkele weken tijd meer dan honderd extra medewerkers te hebben aangenomen om de bestellingen aan te kunnen. Ondanks het financiƫle succes, zegt het bedrijf er alles aan te doen om de gezondheid van medewerkers boven groei te plaatsen.

Besmetting van werknemers voorkomen

“We hielden altijd Ć©Ć©n duidelijk doel voor ogen: besmetting van werknemers voorkomen”, aldus FastrĆ©, die gelijk bekend maakt dat er nog geen een medewerker besmet is met het virus. Ook heeft het bedrijf extra mensen ingezet om toe te zien dat de social distancing-regels worden toegepast. Ook werken magazijnmedewerkers met mondkapjes, komen er elke shift extra poetsploegen langs en reinigt elke medewerker zijn eigen spullen, zoals pick-karretjes en scanners, minstens twee keer per dag.

Richting de consument vraagt Farmaline om niet te hamsteren en om Ć©Ć©n grote bestelling te plaatsen waar de klant zo’n dertig dagen mee vooruit kan. Ook worden bepaalde producten in bestelbare hoeveelheden gelimiteerd.

Populaire producten tijdens lockdown

Farmaline heeft ook gedeeld welke producten in de afgelopen periode opvallend vaker over de digitale toonbank gingen. Zo zijn er meer dan 15.000 ontsmettende gels en zepen verkocht en 21.000 neus- en keelsprays. De verkoop van voedingssupplementen steeg ook aanzienlijk, waaronder zink (+72 procent), vitamine C (+38 procent) en echinacea (+100 procent).

De verkoop van thermometers steeg zelfs met 3500 procent (oftewel 3.360 stuks volgens Farmaline) en ook natuurlijke haarkleuring (+300 procent) kent een heuse boost.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten