Dansende opa goed voor omzet webwinkel

Dansende opa goed voor omzet webwinkel

Een dansende opa uit China heeft bewezen dat een uitgekiende marketingstrategie ook niet altijd alles is. Soms heb je gewoon een beetje humor nodig en wat media die het vervolgens oppikken. Het overkwam een Chinese vrouw, die haar opa in de door haar verkochte dameskleding liet poseren. Haar omzet is sindsdien verviervoudigd.

De 72-jarige Liu Xianping zag op een dag de kleren liggen en pikte er eentje op om zijn kleindochter advies te geven over hoe ze het een en ander kon combineren. De beste man begon vervolgens voor de grap wat kleren aan te trekken en dat eindigde al snel in een ludieke fotoshoot. Dat werd online opgepikt door allerlei weblogs van over de wereld en zo werden de opa én de webshop al snel een regelrechte hit.

De kleindochter runt met vier andere mensen de webwinkel op Tmall.com (wat voorheen Taobao Mall was) en op de site worden foto’s met ‘gewone’ modellen afgewisseld door foto’s waarop haar opa uiterst serieus model staat. De foto’s staan alweer een paar maanden op het internet, maar het feit dat BNR er afgelopen week nog over schreef, geeft al aan hoe bijzonder en leuk zoiets is. Laat dit een mooie inspiratie zijn voor webwinkels die moeite hebben met het genereren van omzet en het binnenhalen van genoeg bezoekers. De media of het grote publiek bereiken met je webshop hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn en al helemaal niet zoveel te kosten!

Opa model voor webwinkel
Zeg nou zelf, hier wil je toch gewoon op klikken?
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten