menu

Email marketing van Bol geautomatiseerd?

email marketing en nieuwsbrief bol.com Ik was al benieuwd wanneer de nieuwsbrief van Bol.com voor Moederdag langs zou komen want voor een feestdag als deze wil je mensen op de aanraders attenderen, en email marketing is dan succesvol. Maar hoe kunnen zij nu weten dat mijn moeder op zoek is naar boeken & films over de Tweede Wereldoorlog?

Bol.com nieuwsbrief altijd goede marketing
Ik weet dat Bol.com bijzonder veel aandacht heeft besteed aan e-mail marketing. Ze waren jarenlang innovatief bezig met de Bomvol nieuwsbrieven en wonnen allerlei prijzen. Zelf was ik onder de indruk van De Wereld van Bol.com waarmee ze, in samenwerking met onze onderburen Born05, in 2009 ook bekroond werden met een E-mail marketing Award.

Maar de nieuwsbrief van vandaag, die Bol.com heel grappig opent met heb jij ook zo’n typische moeder?, lijkt mij een aardige mixup tussen de dodenherdenking en bevrijdingsdag van deze week, en moederdag van komende zondag.

De suggesties van Bol.com in de nieuwsbrief van zojuist

De suggesties van de email nieuwsbrief geautomatiseerd?
Óf Bol.com kent mijn oh-zo-typische moeder écht beter dan ikzelf, of de email marketing van Bol.com is vrijwel een geheel geautomatiseerd proces geworden waarbij de tips voor Moederdag niet langer op mij of mijn moeder zijn gericht maar gewoon op de huidige bestsellers.

Die zullen door de dodenherdenking, Koninginnedag en Bevrijdingsdag deze week, natuurlijk behoorlijk beïnvloed zijn geraakt. Mogelijk hebben ze nog een selectie gemaakt in combinatie met de doelgroep waarop ze de nieuwsbrief gericht hebben, maar daar houdt het volgens mij wel weer mee op bij deze marketingactie. Ik (noch mijn moeder) heb zelfs nog nooit een zoekopdracht naar de Tweede Wereldoorlog op de website van Bol.com gedaan dus waar ze deze suggesties op baseren?

Terwijl ik deze week al behoorlijk wat heb rond zitten struinen naar de juiste presentjes voor komende zondag. Die nieuwsbrief kan dus wel wat persoonlijker, Bol! 

Tags

Reacties