menu

Eerste inspiratiedag CCV Shop in teken van marketing

Hoe kom je nu aan meer bezoekers in je webwinkel? Webwinkeliers die gebruikmaken van CCV Shop kregen dat gisteren te horen van Marktplaats Admarkt, vergelijkingssite Beslist en de SEO-adviseurs van Gladior. Een succes, aldus de organisatie.

Je kunt online natuurlijk allerlei informatie vinden, maar soms is het fijner offline sparren met andere webwinkeliers of de partners die de traffic kunnen realiseren. Voor CCV Shop was de Inspiration Day in Hengelo daar een eerste test van en die is goed bevallen. “We werken hard aan ons platform, maar het succes van de webwinkels is ook afhankelijk van hoe die werkt bij onze partners. Wie kunnen daar beter over vertellen dan die mensen zelf? Vandaar dat wij erg veel zin hadden in deze Inspiration Day en we zijn heel tevreden over het resultaat”, licht Ivo Rupert van CCV Shop toe.

Zo vertelde Admarkt over de gloednieuwe koppeling die in juli nog is bijgewerkt naar realtime resultaten. CCV Shop loopt voorop met deze koppeling en Admarkt vertelde wat je zoal voor resultaten van deze koppeling mag verwachten.

Vanuit Beslist vertelde hoofd communicatie Simon Kram over wat naar eigen zeggen het grootste online winkelcentrum van Nederland is en dat het dat deels geworden is door de ruim vijftienhonderd CCV Shops die bij Beslist zijn aangesloten. Er gebeurt veel bij het bedrijf dat de afgelopen twaalf maanden bijna verdubbelde in het aantal medewerkers. Natuurlijk zal dat bij ondersteunende afdelingen ook zijn invloed hebben gehad, dus het was fijn te zien dat Beslist daarover met webwinkeliers van CCV Shop in gesprek wilde gaan.

Opvallend was hoe openhartig Simon vertelde over wat er volgens hem zeker nog beter kan bij het bedrijf en natuurlijk dat hij enkele tips deelde hoe je goed vindbaar kunt worden op de site zonder dat je het hoogste bod hoeft te hebben. Beslist kan dan ook zeker een mooie aanvulling zijn voor CCV Shops die op zoek zijn naar een extra marketingkanaal.

Uiteindelijk kun je ook niet om Google heen. Gladior nam de SEO/SEA-presentatie voor haar rekening. Over dat onderwerp valt natuurlijk veel te vertellen dus het werd al snel duidelijk dat niet alles in een presentatie paste. Mogelijk was het hier slimmer geweest om het verhaal in delen te knippen, nu maar een deel te presenteren en Gladior of SEO als vast onderdeel van toekomstige inspiratiedagen te maken. Want over zoekmachineoptimalisatie wilden klanten zeker nog wel verder geïnformeerd worden.

Achteraf spraken we de organisatie nog even en die verzekerde ons dat de evaluatieformulieren uitsluitend positief zijn ingevuld en dat er zeker een vervolg op de dag komt. Komend jaar wil CCV Shop er zo’n vier gaan houden, en daarbij worden ook andere locaties in het land overwogen.

Tags

Reacties