menu

Ecommerce wereld klaar voor vaderdag

Zondag 21 juni 2009 is het weer vaderdag. Deze datum is een feestdag waar webwinkels graag op inspelen. 75.4% van de Amerikanen verwacht het te vieren waarbij gemiddeld er 63 euro aan wordt uitgegeven.

 

 

Online was, ondanks de crisis, moederdag wereldwijd een groot succes. Voor vaderdag zijn de verwachtingen ook hoopgevend. Eerder genoemde cijfers komen uit Amerika maar in Nederland wordt het ook groot gevierd. Met name gadgetwinkels hopen op extra goede omzet deze maand vanwege vaderdag. Vorig jaar waren bijv. de mobiele videospelers in trek. Totale cijfers van vaderdag 2008 kan ik zo snel niet vinden maar internationaal is er ongeveer 20% naar online uitgaven gegaan. Met name dit soort feestdagen zijn voor webwinkels goed. Mensen zijn bijna verplicht wat te kopen en in plaats van stad en land af te lopen op zoek naar inspiratie, wordt online gekeken wat andere mensen doen.

Opvallend is dat het aantal Amerikanen dat de aanschaf online doet niet is gestegen in vergelijking met vorig jaar. Ongeveer 20% verwacht online de aankopen te doen. De omzet van deze groep is in verhouding wel 50% hoger dan offline. De online winkelende consument verwacht 136 dollar per vader uit te geven.

Bron: Shop.org

Tags

Reacties