Combined Shape menu

Ecommerce UK 69 miljard pond in 2011

Ecommerce UKSinds 2000, toen IMRG is begonnen met het meten van de totale ecommerce uitgaven van het Verenigd Koninkrijk, is er al meer dan 300 miljard pond besteed bij de verschillende webwinkels in het land. In het eerste jaar stond de teller nog op 800 miljoen, maar sindsdien lijkt de groei niet meer te stoppen en naar verwachting wordt er in heel 2011 69 miljard pond (€80 miljard) uitgegeven.

Mijlpalen volgen snel op elkaar
In mei 2007 publiceerde Twinkle Magazine dat de mijlpaal van 100 miljard pond doorbroken was, nu vier jaar later komt de IMRG index met het nieuws dat de branche inmiddels ook de 300 miljard pond grens bereikt heeft. De mijlpaal van 300 miljard pond, ongerekend zo’n 340 miljard euro, is na ruim 11 jaar behaald.

Het is berekend door de IMRG index, de Interactive Media in Retail Group. Deze doet al sinds 1995 onderzoek naar ecommerce maar brengt sinds 2000 de IMRG index uit en baseert zijn cijfers op werkelijke verkopen van een flink aantal webwinkels. Naar verwachting wordt er over het hele jaar 2011 zo’n 69 miljard Britse pond, omgerekend zo’n 80 miljard euro, uitgegeven bij de verschillende Britse webwinkels, en zal dit bedrag in de komende vier jaar verdubbelen.

Kleding en electronica motor van ecommerce
De beste sectoren zijn kleding en electronica geweest. Sinds de kledingindex is gestart in februari 2001, is er een groeipercentage geweest van 3245% over de afgelopen tien jaar. Electronica toonde een groei van 996% sinds februari 2002. Momenteel wordt er een flinke groei bij de online verkoop van alcoholische dranken waargenomen.

De IMRG verwacht dat de groei nog wel even doorzet, ondanks de magere cijfers van de gehele economie in het land. Met name het feit dat inmiddels meer dan 80% van de Engelse populatie online is, en er actuele overheidsplannen zijn om de snelheid en het geografische gebied  van snel internet te verbeteren, gaat helpen aan een extra groei van de Britse ecommerce. 

Tags

Verder lezen

Reacties