menu
lightspeed ecommerce

Ecommerce Café interviewt ondernemers over coronavirus

Dries de Gelder van Ecommerce Café interviewt normaal gesproken allerlei ondernemers en webwinkeliers over hun ecommerce-ervaringen. Deze week heeft hij een hoop korte telefonische gesprekken gevoerd met als belangrijkste onderwerp het coronavirus.

Het zijn rare tijden nu het coronavirus ons land in de greep heeft. Sommige winkels hebben hun deuren gesloten, maar gaan online wel gewoon verder. Maar ook voor online-only webwinkels is er soms veel veranderd. Klantenservice-afdelingen werken bijvoorbeeld niet meer op kantoor, maar vanuit huis, wat in sommige gevallen ertoe leidt dat klantenservice niet langer telefonisch, maar enkel via mail of chat verloopt.

Al dit soort veranderingen staan aan de basis van de gesprekken die Dries de Gelder van Ecommerce Café de afgelopen week heeft gevoerd. Geen lange podcasts, maar korte, opgenomen telefoongesprekjes.

Zo sprak hij met Chris den Daas die op Facebook een groep heeft aangemaakt waarin hij en de honderden leden elkaar proberen te inspireren.

Aan welke juridische stappen moet een ondernemer denken?

En met juriste Kim van der Meij sprak hij over welke juridische stappen een ondernemer moet overwegen in deze onzekere tijden. Met Nick Blom van LiveChat Service praat hij over hoe druk het er nu aan toegaat bij de klantenservice-afdelingen van webwinkels.

Verder sprak hij onder meer met Charif Eddini van Trunkrs, Marcel Landeweerd van WebwinkelKeur, Dieuwke Keyzer van Keyzer Events en Xander Tio van eWarehousing.

Alle gesprekken te beluisteren op één pagina

Op de speciale pagina van het Ecommerce Café kun je alle telefoongesprekken terugluisteren.

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch