menu

E-bon groeit verder met groeikapitaal

E-bon groeit verder met groeikapitaalE-bon is pas een jaar oud, maar doet er alles aan om nog verder te groeien en zelfs dé standaard cadeaubon te worden voor het online winkelen. E-bon heeft nu extra groeikapitaal aangetrokken bij Value Creation and Company en wil daarmee zijn marktpositie extra verstevigen.

Volgens mede-oprichter Remko Davids heeft de technologie achter E-bon zich de afgelopen jaren al prima bewezen en is het nu tijd om de volgende groeispurt te maken. “Behalve uitbreiding van het aantal webshops, verwachten we ook een grote groei aan gebruikers. Niet alleen particulieren, maar ook bedrijven die hun medewerkers of relaties met een gepersonaliseerde cadeaubon willen verrassen”, zo licht Erwin de Zeeuw, de andere oprichter van het bedrijf, toe. Dat laatste kan bijvoorbeeld prima met de kerstdagen als ondernemers weer moeten nadenken over hoe ze hun werknemers op een originele, doch simpele manier aan een kerstpakket kunnen helpen.

 

In november 2011 schreven wij al over het toen net begonnen E-bon, die gemakkelijk is te personaliseren en voor allerlei situaties (beterschap, geboorte, jubileum, nieuwe baan, verjaardag, etc.) inzetbaar is. En de E-bon leek gelijk een behoefte te bevredigen, aangezien er online maar weinig cadeaubonnen waren te vinden. Bol.com deed het met een eigen cadeaubon (Cadeaubol) en de Webshop Giftcard focuste zich vooral op kleinere webwinkels. De E-bon wilde ook een dergelijke rol spelen en het gaat ze na een jaar goed af. Zo’n honderdvijftig webshops zijn aangesloten, wat betekent dat consumenten die een E-bon hebben gekregen het daar kunnen uitgeven.

Nu met het door Value Creation and Company verstrekte groeikapitaal én het feit dat E-bon nadrukkelijk aanwezig is tijdens de eerste editie van de Ecommercerun, kan het de heren niet anders dan voor de wind gaan!

Tags

Reacties