Droppery opent kantoor in Duitsland

Droppery opent kantoor in Duitsland

Droppery opende onlangs een kantoor in het Duitse Keulen. Met deze stap wil het dropshipping-platform haar fysieke aanwezigheid bij onze oosterburen versterken. “Door de enorme omvang en de variatie van bedrijven is het een belangrijke markt voor ons”, aldus mede-eigenaar Robin van der Heiden.

“Duitsland is het hart van veel merken en leveranciers, die wij willen helpen met hun uitbreiding en het aangaan van internationale relaties”, zegt Van der Heiden, die zelf half-Duits is. Al sinds de start in september 2021 reist hij regelmatig af naar verschillende Duitse steden, omdat een fysieke aanwezigheid er naar eigen zeggen een must is om zaken te doen.

‘In Duitsland verloopt veel handel via platforms’

Van der Heiden vertelt dat er in Duitsland veel handel via platforms verloopt. De keuze voor een fysieke aanwezigheid in Keulen is hierbij strategisch van aard. “Het is het centrum van ons klantenbestand. Bovendien heeft het een directe verbinding met ons hoofdkantoor in Amsterdam. Hierdoor is het voor onze medewerkers niet alleen gemakkelijk om binnen Duitsland andere steden te bezoeken, maar ook om internationaal te reizen.”

Naast Duitse medewerkers bestaat het team in Keulen uit Nederlanders en Engelsen. Van der Heiden verwacht dat Droppery zich hierdoor sneller kan aanpassen aan de Duitse markt. Ook moet het meertalige team ervoor zorgen dat Duitse klanten makkelijker verbindingen kunnen leggen, zowel nationaal als internationaal.

Ruim 100.000 unieke producten in het assortiment

Met haar SaaS-platform, dat producenten en leveranciers verbindt aan webwinkeliers, richt Droppery zich op het midden- en hogere segment. Het aanbod varieert van sportartikelen tot barbecues en nicheproducten zoals wijnkoelkasten. “We hebben al ruim 100.000 unieke producten op ons platform.”

Volgens Van der Heiden zijn er in Europa zo’n 1,5 miljoen webshops actief en koopt één op de vijf retailers buiten de landsgrenzen. “Door de obstakels in internationale dropshipping weg te nemen, verwachten we dat we dit aandeel kunnen vergroten tot drie op de vijf. Hiermee zien we vooral veel kansen aan de leverancierskant.”

Vanuit Keulen willen we verder uitbreiden.

Droppery focust zich momenteel op Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijke en Zwitserland. Het uiteindelijke doel is om het leidende dropshipping-platform te zijn in Europa en daarbuiten. De opening van het Duitse kantoor is de eerste stap in de internationale reis van de startup. “Vanuit hier willen we geleidelijk verder uitbreiden.”

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Ontvang meer artikelen zoals deze via e-mail

Gerelateerde berichten