menu

Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren

Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren Digitaal adverteren lijkt de toekomst te hebben. Zo gelooft meer dan acht op de tien retailers dat het budget voor digital marketing in de komende drie tot vijf jaar zal toenemen. Driekwart gelooft zelfs dat digitaal adverteren een hogere ROI opbrengt dan de traditionele manieren van adverteren.

Dit blijkt uit het eerste onderzoek dat RetailMeNot in samenwerking met Kelton heeft gehouden naar de visie van retail-marketeers op de verandering van traditionele naar digitale marketingkanalen. Uit de enquête blijkt echter ook dat, ondanks de positieve verwachtingen en meningen, nog maar 51 procent van het marketingbudget momenteel wordt besteed aan digital marketing.

Volgens het bedrijf laten de reacties goed het enthousiasme van retail-marketeers zien wat betreft het potentieel van huidige en toekomstige digitale marketingmogelijkheden. Ze zijn vooral positief op het gebied van mobiel en hoe deze tak van de retail hen kan helpen met efficiënter genereren van omzet – dit in vergelijking met traditionele vormen van adverteren, zoals folders, direct mail, et cetera.

Digital en mobile omarmen
“Consumenten zijn vandaag de dag meer verbonden en geïnformeerd dan ooit, dus het bereiken van de juiste klant met de juiste boodschap op het juiste moment vereist een door data gedreven aanpak waarbij je de klant centraal stelt”, aldus Jill Balis, senior vice-president marketing bij RetailMeNot. “Met het bereik en de precisie die ‘digital’ en ‘mobile’ met zich meebrengen, omarmen marketeers deze kanalen om zo efficiënt de altijd verbonden consument erbij te betrekken.”

Ondanks dit soort geluiden, moet het eerst nog maar eens bewerkstelligd worden in de praktijk. Want de feiten zijn ook dat nog geen vijfde van de respondenten aangaf dat hun omnichannel-strategy erg effectief was. Slechts een kwart (27%) gaf aan veel verstand te hebben van digital marketing, terwijl een nog lager percentage (19%) aangaf verstand te hebben van mobiele applicaties.

Vooral reclame op eigen site en aanbiedingensites
De manier om de omzet te stuwen nu de verschuiving van papieren flyers en dergelijke verschuift naar digitale advertentie-uitingen is voor velen (23%) de eigen website en aanbiedingensites (23%). Aanbiedingenapps (22%) en de eigen apps (15%) worden door retailers ook als een goede mogelijkheid gezien.


(Klik op de afbeelding of hier om de infographic in z’n volle glorie te zien.)

Tags

Reacties